Nagrodzony ciągnik na (ELPI)GAZ

Zasilanie gazowe traktora nie jest eksperymentem ani pieśnią przyszłości, tylko rozwiązaniem ogólnie dostępnym, opracowanym i dopracowanym przez ELPIGAZ.
Dystrybutor ciągników nagradza
Zetor 7745 Pana Marka Rokicińskiego z województwa kujawsko-pomorskiego został uznany przez Zetor Polska za najlepiej ulepszony ciągnik. Decyzją właściciela, pod maską pojazdu od kilkunastu miesięcy pracuje silnik wysokoprężny wspomagany instalacją gazową Dual Fuel DEGAmix, ze zbiornikiem cylindrycznym Polmocon o pojemności 52 litrów i reduktorem COMETA-I. Od tego czasu wzrosła moc i elastyczność silnika, a ograniczeniu uległo zapotrzebowanie na ON – spala 70 proc. oleju napędowego i 30 proc. LPG. Jednocześnie zyskało środowisko. Obniżył się poziom emisji sadzy i substancji szkodliwych podczas spalania paliwa gazowego (CO, cząstki stałe) w porównaniu do spalania tylko ON. Wystarczył jeden sezon, by koszty instalacji się zwróciły.
Walory zasilania dwupaliwowego
DEGAmix jest wyjątkowym systemem zasilania dwupaliwowego Dual Fuel (diesel + gaz) silników wysokoprężnych, autorstwa ELPIGAZU. Wyjątkowość systemu przejawia się w precyzyjnym zmniejszeniu dawki oleju napędowego i zastąpieniu go tańszym paliwem gazowym przy utrzymaniu wymaganych parametrów pracy silnika. Z wykorzystaniem LPG, system zasilania dwupaliwowego pozwala obniżyć koszty eksploatacji pojazdu o ok. 10-15 proc., dzięki zmniejszeniu zużycia ON przy podaniu w jego miejsce tańszego gazu.