loader

Czy możemy spodziewać się opóźnień w przesyłkach?

– Klienci zamknięci w domach coraz częściej kupują w sieci. To ogromna szansa dla tych, którzy chcą rozwinąć swoją działalność online, ale jednocześnie ogromne wyzwanie. Jeszcze przed pandemią co piąty konsument oczekiwał, że zamówienie złożone w Europie znajdzie się u niego w domu w terminie do trzech dni roboczych[3]. Teraz, w dobie samoizolacji, dla klientów gwarancja sprawnej dostawy będzie ważniejsza od niskiej ceny – dodaje Tomasz Buraś. – Presja wywierana na sklepy online będzie rosnąć, a jakość obsługi kurierskiej będzie integralnym elementem wrażeń danego klienta z e-zakupów.

 

Jak odpowiedzieć na nowe wyzwania?

 

W takiej sytuacji sprawne zarządzanie łańcuchami dostawy będzie jeszcze ważniejsze niż kiedykolwiek. Firmy, które zauważają wyzwania związane ze swoimi procesami logistycznymi, powinny zacząć od sporządzenia listy kluczowych towarów niezbędnych do zachowania ciągłości działania oraz oszacowania dostępnych stanów magazynowych. Warto również obserwować zachowania klientów i realistycznie oszacować ich zapotrzebowanie na dane produkty w dobie pandemii. Konieczna będzie optymalizacja produkcji oraz dystrybucji, np. z pomocą sztucznej inteligencji, a także odpowiednie zarządzenie finansami w celu zachowania płynności.

 

Najważniejsza jednak pozostaje uczciwa komunikacja z klientami. Jeśli firma spodziewa się opóźnień w realizacji zamówień, warto ich o tym poinformować. Istotne jest również wsparcie rzetelnego partnera logistycznego, który zagwarantuje terminową dostawę pod konkretny adres na całym świecie.

 


[1] Institute for Supply Management

[2] Ecommerce Europe

[3] DHL Express, 21st Century Spice Trade

1 2

O autorze