loader

Kompleksowe rozwiązania na rzecz zrównoważonego rozwoju

WARSZAWA, 29 kwietnia 2015 r. – Rzadko kiedy zastanawiamy się nad tym, jak firmy, z których usług i produktów korzystamy podchodzą do problemów związanych ze zrównoważonym rozwojem. Warto o tym pomyśleć np. podczas codziennych zakupów. Jedną z firm, która stosuje rozwiązania przyjazne środowisku we wszystkich działaniach, od procesu produkcji po gotowy produkt trafiający na półki sklepowe, jest P&G.

 

Zrównoważony rozwój to niezwykle istotny element strategii P&G. Celem firmy jest poprawa warunków życia ludzi, ale przy jednoczesnym ograniczeniu swojego wpływu na środowisko. Takie podejście realizowane jest nie tylko poprzez same produkty, ale we wszystkich działaniach, w tym

w procesie produkcji i funkcjonowaniu zakładów.

 

Firma stale szuka nowych rozwiązań pozwalających ograniczać zużywane zasoby oraz odzyskiwać energię i cenne surowce z odpadów. P&G na dużą skalę stosuje materiały odnawialne, a także stosuje kompaktyzację – czyli bardziej skoncentrowane formuły produktów.

 

Produkty P&G pomagają dokonywać wyborów przyjaznych środowisku

Kolejnym obszarem, w którym P&G realizuje politykę zrównoważonego rozwoju są produkty – ich właściwości i  bezpośrednie oddziaływanie na środowisko. Poprzez innowacyjne rozwiązania firma nie tylko ogranicza swój wpływ na otoczenie, ale także umożliwia to konsumentom, którzy wybierają jej produkty. Trudno przecenić znaczenie takiego podejścia dla środowiska naturalnego biorąc pod uwagę, że marki P&G docierają do blisko 5 miliardów ludzi na świecie.

 

Nowatorskie technologie zastosowane w produktach P&G mają nie tylko odpowiadać na potrzeby konsumentów, ale także być bardziej przyjazne środowisku. Przykładem mogą być kapsułki Ariel Power. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom pozwalają one skutecznie prać w niższych temperaturach, nawet w 30˚ C, co ogranicza zużycie energii do 80% przy każdym praniu. Celem P&G jest, aby do 2020 roku 70% prań było wykonywanych w zimnej wodzie. Od 2010 roku zanotowano już ich wzrost z 38% do 50%.

 

1 2

O autorze