loader

PKP CARGO powiększyło strategiczny terminal intermodalny w Poznaniu

Grupa PKP CARGO sprawdza również opłacalność uruchomienia pociągów operatorskich z Franowa do terminala w czeskim Paskowie pod Ostrawą. To strategiczny regionalny hub w tej części Europy, z którego Grupa PKP CARGO obsługuje połączenia kontenerowe m.in. z portami Adriatyku i Morza Północnego.

Terminal w Franowie jest położony na przecięciu dwóch europejskich korytarzy transportowych: Wschód-Zachód i Północ-Południe. Pierwszy łączy się z Nowym Jedwabnym Szlakiem, połączeniem kolejowym między Chinami a Europą Zachodnią. Drugi łączy Morze Bałtyckie z wybrzeżem Adriatyku. Grupa PKP CARGO współtworzy obecnie 18 pociągów kontenerowych z Chin do Europy Zachodniej tygodniowo. Dojeżdża także swoimi pociągami do portów morskich w Chorwacji i Słowenii, wykorzystując potencjał kupionego niedawno czeskiego przewoźnika AWT i współpracując z narodowym przewoźnikiem chorwackim HZ Cargo.

PKP CARGO zakończyło rozbudowę poznańskiego obiektu terminowo. Było to możliwe dzięki bardzo dobrej współpracy z lokalnymi jednostkami Grupy PKP i organami administracyjnymi w Poznaniu. Wykonawcą robót budowlanych była firma SKANSKA. Przewidziany zakres prac został przeprowadzony zgodnie z przyjętym planem do końca października.

PKP CARGO jest największym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, z udziałem w rynku przekraczającym 56 proc. w ujęciu pracy przewozowej. Oprócz przewozów towarów koleją, Grupa PKP CARGO świadczy usługi spedycji oraz obsługi terminalowej i bocznic. Zajmuje się też naprawą i utrzymaniem taboru kolejowego.

1 2

O autorze