loader

Od chmury do cebuli – korzyści z wdrożenia systemów ERP są wielowymiarowe

W ciągu blisko 20 lat działalności x-kom stał się jednym z trzech największych kupców detalicznych sprzedających elektronikę konsumencką w Polsce. By utrzymać trend wzrostu sprzedaży, spółka zdecydowała się skorzystać z doświadczonego zespołu wdrożeniowego XPLUS Global i sięgnęła po możliwości systemu Microsoft Dynamics 365 do automatyzacji procesów. Przejście do chmury pozwoliło jeszcze bardziej skupić się na obsłudze klientów i rozwoju oferty oraz na działaniach marketingowych – jak choćby ostatnia głośna akcja zakupu sprzętu nie za złotówki, lecz za cebule. O transformacji cyfrowej biznesu mówi się od jakiegoś czasu – ta, którą przechodzi x-kom jest na pewno warta odnotowania, gdyż stanowi dobry przykład modelowego przeprowadzenia wdrożeń, a rozwój firmy dobrze ilustruje korzyści, jakie niesie ze sobą migracja do chmury.

 

Nowy rekord sprzedaży

 

x-kom to polska grupa zajmująca się sprzedażą detaliczną i e-commerce, znana klientom z 3 sklepów internetowych: x-kom, al.to i Combat.

Rok 2020 był punktem zwrotnym w handlu detalicznym. Sprzedaż online poszybowała, a sprzedawcy na całym świecie musieli wejść na wyższy poziom obsługi klienta. Musieliśmy być zdolni do niesamowicie szybkich reakcji i to nie tylko podczas wydarzeń promocyjnych, jak Black Friday, ale każdego dnia – mówi Przemysław Ladra, wiceprezes x-kom. Aby dotrzeć do większej liczby klientów, a także skrócić czas realizacji zamówienia, firma x-kom zdecydowała się na aktualizację systemu planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP). x-kom, korzystając z Dynamics 365 Finance and Operations, x-kom zbudował platformę omnichannelową dla swoich portali sprzedażowych i partnerów dostaw. Wcześniej większość zamówień była przetwarzana ręcznie. Teraz, dzięki Dynamics 365 Customer Service, cały proces sprzedaży jest zautomatyzowany. Po naciśnięciu przycisku „KUP”, w ciągu zaledwie 360 sekund centrum dystrybucyjne widzi zamówienie i może rozpocząć proces wysyłki. – Sprzedawca angażuje się tylko wtedy, gdy system dostrzeże problem, na przykład jeśli produktu nie ma w magazynie – wyjaśnia Marcel Klaja, specjalista ds. Dynamics 365 w x-kom.

 

Nowa rola sprzedawcy

 

author avatar
Joanna Przerywacz

1 2

O autorze