loader

Od chmury do cebuli – korzyści z wdrożenia systemów ERP są wielowymiarowe

Usprawnienie działań dzięki przeniesieniu firmy do chmury wpływa na cały proces zarządzania oraz w znacznym stopniu redefiniuje współczesną rolę sprzedawcy. Przeniesienie firmy do chmury daje  przestrzeń i czas na szukanie nowych klientów oraz budowanie z nimi długotrwałej relacji. Sprzedawca to już nie jest osoba zbierająca zamówienia i wpisująca je do różnych systemów. Jego rolą jest doradzanie i bycie partnerem w procesie zakupowym. Paweł Sala – CEO i co-founder FreshMail – w Trendbooku „E-commerce w B2B: szanse, wyzwania, zagrożenia” wydanym ostatnio przez CStore S.A. stwierdza wręcz, że „zespoły sprzedaży powinny zacząć przechodzić do historii”. Dzięki wdrożeniu ERP osoby zajmujące się do tej pory sprzedażą będą mogły poświęcić czas na podnoszenie swoich kompetencji. Dział sprzedaży musi działać w symbiozie z działem marketingu, gdyż w codziennych działaniach sprzedażowych firmy budują swój wizerunek. – Na spotkaniach z klientem, zawsze podkreślamy, że migracja do chmury może i powinna przynieść policzalne efekty! Dla przykładu firma x-kom, dzięki wdrożeniu ERP skróciła czas dostaw do 18 godzin –komentuje Karol Sudnik, prezes XPLUS Global, firmy od blisku 20 lat specjalizującej się we wdrożeniach ERP.

 

Cebula-Deal

 

W kwestii marketingu polskich sklepów z elektroniką użytkową, x-kom jest jednym ze zdecydowanych liderów. Firma już nie raz udowodniła, że ma koncepcję na nieszablonową promocję własnej marki. Ostatnim z pomysłów ekipy marketingowej częstochowskiej firmy był Cebula-Deal, czyli promocja, by za wybrany smartfon zapłacić cebulą (1 cebula = 1 złoty). Choć akcja trwała 30 sekund (w takim czasie został wykorzystany kod promocyjny), odbiła się szerokim echem i tylko w ciągu 3 dni w mediach społecznościowych obejrzało ją ponad 230 tysięcy osób.

 

Elastyczność i łańcuch dostaw

Aby spełnić rosnące oczekiwania klientów, organizacje muszą zachować elastyczność w stale zmieniającym się środowisku cyfrowym. Budowanie odpornego łańcucha dostaw w środowisku Microsoft Dynamics 365 obejmuje wnikliwą analizę Dynamics 365 Supply Chain Management, proaktywnego zarządzania zasobami oraz Dynamics 365 Commerce. Poszczególne elementy systemu współdziałają ze sobą, zapewniając kompleksowy wgląd w łańcuch dostaw i pozwalając na sprawne planowanie, pozyskiwanie i dystrybucję. Pomagamy w usprawnianiu procesów dzięki wdrażaniu inteligentnych łańcuchów dostaw i proaktywnym zarządzaniu aktywami. Uważam, że wielowymiarowe spersonalizowane doświadczenia zarówno dla pracowników, jak i klientów to silny trend w projektowaniu procesów zarządzania – podkreśla Karol Sudnik.

author avatar
Joanna Przerywacz

1 2

O autorze