loader

McDonald’s we Francji wprowadza technologię RFID w opakowaniach

Checkpoint Systems, globalny gracz w dziedzinie rozwiązań RFID i systemów antykradzieżowych RF, nawiązał współpracę z McDonald’s France w celu wdrożenia technologii RFID w nowych, wielokrotnego użytku opakowaniach. Inicjatywa ta jest odpowiedzią na nowe przepisy we Francji, które zobowiązują do eliminacji jednorazowych opakowań w celu ochrony bioróżnorodności i zasobów naturalnych.

Projekt, który rozpoczął się w 2021 roku, ma na celu ograniczenie ilości odpadów generowanych przez restauracje McDonald’s. Dzięki technologii RFID, sieć fast-food będzie mogła monitorować stany magazynowe opakowań wielokrotnego użytku w czasie rzeczywistym, co pozwoli na optymalizację zarządzania zapasami i zasobami.

Checkpoint Systems opracował pierwsze na świecie bezpieczne dla żywności etykiety RFID, odporne na wodę i wysokie temperatury. Etykiety te zostały zastosowane we wszystkich rodzajach opakowań, od kubków po pojemniki na frytki, umożliwiając ich monitorowanie i potencjalne śledzenie za pośrednictwem zautomatyzowanej bazy danych.

Dzięki tej bazie danych, McDonald’s France będzie miał pełny wgląd w czasie rzeczywistym w posiadane stany magazynowe, co pozwoli na precyzyjne określenie potrzeb uzupełniania. Funkcja automatycznego śledzenia pozwoli na precyzyjne lokalizowanie opakowań, co zminimalizuje ich ubytki.

„Europa planuje w ciągu kolejnych dziesięciu lat całkowicie przejść na gospodarkę w obiegu zamkniętym, jednak na drodze do tego celu stoi wiele przeszkód operacyjnych,” wyjaśnia Julien Thibult, Dyrektor Sprzedaży RFID w Checkpoint Systems France. „Staraliśmy się dostarczyć rozwiązanie RFID, które będzie spełniać wszystkie potrzeby McDonald’s France i nie tylko poprawi płynność i przejrzystość łańcucha dostaw, ale również zapewni przyszłościowe, bardziej ekologiczne działanie marki,” dodaje Frederic Boukara, Business Unit Director France w Checkpoint Systems.

Do tej pory, Checkpoint Systems dostarczył swoje rozwiązania RFID do ponad 1200 restauracji McDonald’s we Francji.

awatar autora
Capital24.tv
Capital24.tv - Nakręcamy biznes! Capital24.tv to pierwsza w Polsce internetowa telewizja biznesowa, która dostarcza wartościowe informacje, analizy oraz ekspertyzy związane z rynkiem gospodarczym i finansowym. Serwis został stworzony przez zespół doświadczonych dziennikarzy i ekspertów, którzy prezentują treści w przystępnej i atrakcyjnej formie. Platforma umożliwia firmom założenie bezpłatnych profili, na których mogą publikować wiadomości, zdjęcia, podcasty oraz wideo, a także zintegrować je z kontem na YouTube. Dzięki licencji Creative Commons, treści zamieszczone na Capital24.tv są dostępne dla dziennikarzy i blogerów do bezpłatnego pobierania i udostępniania, co sprzyja szerzeniu wiedzy na temat polskiego biznesu i rynku kapitałowego.
O autorze