loader

Kryzys w polskim transporcie: Rosnące koszty, mniejsza liczba zleceń i problemy kadrowe

Kilka półciężarówek jedzie podzieloną autostradą otoczoną zielenią i drzewami, pod niebem z rozproszonymi chmurami.
  1. Przywrócenie zezwoleń na przewozy dwustronne między Polską a Ukrainą.
  2. Przeciwdziałanie nieuczciwej konkurencji.
  3. Zmiany w polityce klimatycznej UE, w tym Fit for 55 i Zielonego Ładu.
  4. Ułatwienie prowadzenia działalności poprzez zmiany w przepisach dotyczących szkoleń kierowców i montażu tachografów.
  5. Wprowadzenie minimalnej stawki frachtów i ograniczenie liczby pośredników.

Prognozy na Przyszłość

Przewidywania na kolejne miesiące zależą od globalnej dynamiki handlu i sytuacji geopolitycznej. Przewoźnicy muszą ograniczać koszty, wstrzymywać inwestycje i poszukiwać nowych źródeł zleceń. Małe firmy mogą stopniowo wycofywać się z rynku, co prowadzi do konsolidacji i zmian stawek transportowych.

Ministerstwo Infrastruktury przedstawiło kontrowersyjną propozycję legislacyjną wprowadzenia dwuletniego zakazu zakładania nowych firm transportowych w Polsce oraz zmniejszenia obciążeń socjalnych. Nowe przepisy mają na celu przeciwdziałanie kryzysowi i konkurencji ze strony przewoźników z krajów trzecich.

Branża transportowa w Polsce znajduje się obecnie w trudnym położeniu, co potwierdzają zarówno firmy, jak i dostawcy produktów i usług dla sektora TSL. Rośnie liczba restrukturyzacji przedsiębiorstw, a przewoźnicy apelują o zmiany, które ułatwią prowadzenie działalności i zapewnią sprawiedliwe warunki konkurencji.

1 2

O autorze