EFL finansuje samoloty Beechcraft King Air sprzedawane w Polsce

King Air jest najlepiej sprzedającą się rodziną samolotów biznesowych na świecie. Od 1964 roku spółka dostarczyła swoim klientom na całym świecie ponad 7300 sztuk Beechcraft King. W ubiegłym roku EFL sfinansował w Polsce zakup samolotu King Air. Dzięki tej transakcji EFL w roku 2016 wypracował ponadrynkową dynamikę w segmencie leasingu środków powietrznych. Leasingodawca sfinansował środki powietrzne o pięciokrotnie większej wartości niż w 2015 roku (EFL: 22 mln zł, +414%r/r vs. rynek: 595 mln zł, +120% r/r). EFL od 1997 roku sfinansował ok. 30 statków powietrznych.
Leasingodawca współpracuje z Textron Aviation oraz Jet Story, polską firmą oferującą prywatne usługi wynajmu samolotów, profesjonalne usługi doradcze w zakresie zakupu samolotów oraz serwisy utrzymania i zarządzania samolotami. W ramach współpracy EFL zorganizował dla klientów loty pokazowe najpopularniejszym na świecie samolotem turbośmigłowym samolotem King Air 350i. Między innymi w kwietniu br. zaproszeni goście mieli możliwość zapoznania się z samolotem King Air 350i i niepowtarzalną okazję przelotu na trasie Wrocław-Sopot-Wrocław.
Samoloty latają w leasing operacyjnym
Najczęściej wybieranym leasingiem przy zakupie samolotów czy helikopterów jest leasing operacyjny. Wynika to z kilku powodów. Po pierwsze, leasingodawcy przez cały okres umowy pozostają właścicielami sprzętu, dlatego też stosują prostsze i bardziej przejrzyste procedury udzielenia finansowania. Po drugie, przedsiębiorca nie zamraża swoich środków, które tym samym może przeznaczyć na rozwój firmy oraz bieżące wydatki. Decydującym jest też fakt, że w czasie trwania umowy leasingobiorca spłaca tylko cześć wartości przedmiotu leasingu, płacąc de facto za jego używanie, a po jej zakończeniu oddaje go finansującemu.