loader

Wspólna akcja GOPR i PZU „Bezpieczna Zima”

Profesjonalne pokazy akcji ratowniczych GOPR na stokach, nauka udzielania pierwszej pomocy oraz uświadomienie narciarzom i snowboardzistom w atmosferze zabawy, jak ważna jest jazda w kaskach. PZU jednocześnie przekaże ratownikom GOPR 2 miliony złotych na zakup specjalistycznego sprzętu, środków transportu, ekwipunku ratowniczego i na szkolenia. 

Propagowanie aktywnego i bezpiecznego wypoczynku podczas zimowej akcji PZU i ratowników         to efekt rozwoju długofalowej współpracy, rozpoczętej w 2005 roku. 

„Celem ogólnopolskiej kampanii jest uświadomienie turystom, w jaki sposób należy reagować              w przypadku niebezpiecznych sytuacji. W ubiegłym roku GOPR przeprowadził na stokach narciarskich 3786  akcji i interwencji ratunkowych” – mówi prezes GOPR, Jan Łuszczewski. 

Najczęstszą przyczyną wypadków obok brawury jest brak odpowiedniego wyposażenia, na przykład kasków, lub niewłaściwe używanie sprzętu (nie dopięte buty, źle wyregulowane narty itp.). Tymczasem odpowiednie przygotowanie do sezonu zimowego i wiedza na temat elementarnych zasad zachowania znacząco wpływają na bezpieczeństwo podczas zjazdu. 

„PZU, podobnie jak ratownicy górscy,  kieruje się zasadą, że lepiej zapobiegać, niż usuwać skutki wypadków. Staramy się chronić to, co najcenniejsze, czyli życie i zdrowie ludzi” – powiedział prezes PZU SA, Andrzej Klesyk. „Dlatego zjednoczyliśmy siły i od kilku lat razem uświadamiamy narciarzom, że wielu zagrożeń można uniknąć” – dodaje.

 

Edukacja turystów jest najważniejszym celem akcji „Bezpieczna Zima”, która potrwa od 18 stycznia   do 28 lutego. W sześciu najpopularniejszych regionalnych centrach narciarskich odbędą się weekendowe kulminacje akcji. Głównymi atrakcjami będą pokazy sprawności ratowników GOPR, nauka udzielania pierwszej pomocy, zawody narciarskie oraz liczne konkursy z nagrodami dla amatorów „zimowego szaleństwa’. Jedną z najważniejszych zimowych aktywności będzie akcja PZU „Wyróżnij się na stoku”, którą poprowadzą artyści z kolektywu Massmix. Wspólnie z dziećmi                  i młodzieżą przygotują znaczki, które zapewnią, iż najmłodsi narciarze będą mogli poruszać się          na stoku w modnie zaprojektowanych kaskach. Dzięki oryginalnemu sportowemu nakryciu głowy będą      w ciekawy sposób odróżniać się od innych zwolenników zimowych szaleństw. Wśród dzieci, biorących czynny udział w akcji „Wyróżnij się na stoku” rozdawane będą również kaski ochronne, które – zgodnie z obowiązującymi przepisami – powinny nosić wszystkie osoby poniżej 15 roku życia. Dodatkowo, na stokach będą rozdawane materiały edukacyjne dla dzieci i dorosłych propagujące zasady bezpieczeństwa. Na witrynie GOPR www.bezpieczna-zima.pl oraz www.bezpieczny-stok.pl również znajdą się wszystkie materiały dotyczące akcji oraz jej harmonogram. 

 

W 2010 roku PZU, wspólnie z Policją i ratownikami, ustawiło liczne tablice informacyjne, zawierające „Kodeks Narciarza”, czyli katalog podstawowych zasad bezpiecznej turystyki zimowej oraz najważniejsze adresy i telefony alarmowe. Tablice znajdą się w stacjach narciarskich, schroniskach i lokalach gastronomicznych, działających w pobliżu małopolskich wyciągów. 

author avatar
Capital24.tv
Capital24.tv - Nakręcamy biznes! Capital24.tv to pierwsza w Polsce internetowa telewizja biznesowa, która dostarcza wartościowe informacje, analizy oraz ekspertyzy związane z rynkiem gospodarczym i finansowym. Serwis został stworzony przez zespół doświadczonych dziennikarzy i ekspertów, którzy prezentują treści w przystępnej i atrakcyjnej formie. Platforma umożliwia firmom założenie bezpłatnych profili, na których mogą publikować wiadomości, zdjęcia, podcasty oraz wideo, a także zintegrować je z kontem na YouTube. Dzięki licencji Creative Commons, treści zamieszczone na Capital24.tv są dostępne dla dziennikarzy i blogerów do bezpłatnego pobierania i udostępniania, co sprzyja szerzeniu wiedzy na temat polskiego biznesu i rynku kapitałowego.
Dekoracyjna ikona taśmy filmowej Zobacz wideo
O autorze