loader

Polacy sceptycznie oceniają deklaracje firm o zrównoważonym rozwoju

Cena i trwałość – główne kryteria zakupu
Ponad połowa konsumentów martwi się o swoje finanse osobiste i planuje mniej wydawać na modę. Eksperci oceniają, że wraz ze spadkiem poziomu życia zmienią się dotychczasowe nawyki konsumentów. Więcej klientów na całym świecie będzie wybierać tańsze towary. Druga grupa wybierze marki premium, które będą postrzegać jako zapewniające wysoką jakość materiałów i trwałość. Wynika z tego, że największe wyzwania stoją przed markami mainstreamowymi, niemieszczącymi się w tanim koszyku i niespełniającymi zarazem wymagań odbiorców marek premium.
Badania wśród konsumentów pokazują również, że bardziej niż kiedykolwiek będą oni preferować marki, za którymi stoją konkretne wartości, a zrównoważony rozwój stanie się koniecznym kryterium wyboru. Producenci muszą zapewnić odbiorców, że działają w sposób odpowiedzialny zarówno za środowisko i społeczeństwo.
– Zrównoważony rozwój to jakość życia, które mamy w tej chwili. Ale także korzystanie z życia w taki sposób, by jego jakość dla przyszłych pokoleń – naszych dzieci i wnuków – była taka sama, jak nasza. Zostało nam bardzo niewiele dostępnych zasobów, więc powinniśmy wykorzystywać je ponownie i dzięki temu nadal utrzymywać jakość życia na dobrym poziomie. – mówi Robert van de Kerkhof. CCO w Lenzing AG. 22 września podczas Business Fashion Environment Summit wraz z Evą Kruse, Francois Souchet, Madsem Twomey-Madsenem będzie dyskutować o obiegu zamkniętym w gospodarce.

Zużywamy 400 proc. więcej ubrań niż 20 lat temu
Skutkiem szybkiego rozwoju przemysłu jest postępująca degradacja środowiska naturalnego, a badania pokazują, że drugim najbardziej szkodliwym sektorem dla naszej planety, tuż po petrochemii, jest produkcja i konsumpcja ubrań. Najnowszy raport Boston Consulting Group ujawnia, że 10 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych pochodzi od przemysłu odzieżowego i artykułów luksusowych.
– Nie można tylko brać czegoś ze społeczeństwa, aby maksymalizować nasze krótkoterminowe zyski i zaniedbywać aspekty społeczne i środowiskowe. Musimy także dać coś od siebie i ludziom, i Ziemi. – komentuje JNW Maksymilian, książę Liechtensteinu. Podczas Business Fashion Environment Summit opowie o zrównoważonych inwestycjach i wskaźniku ESG w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Pierwsze wyniki raportu „Importance of Sustainability: Implications in post-Covid Reality” poznamy 22 września 2020 roku podczas pierwszej konferencji poświęconej zrównoważonemu rozwojowi w Europie Środkowo-Wschodniej – Business Fashion Environment Summit.

author avatar
@2sisterspr

1 2

O autorze