loader

Nowoczesne technologie czynnikiem sukcesu w MŚP

Tymczasem połowa pracowników (50 proc.) jest zdania, że nowe technologie pomogłyby ich firmie w zwiększeniu swojej konkurencyjności na rynku (tylko 18 proc. nie zgadza się z tym stwierdzeniem). Upatrują w tym takich korzyści jak: lepsza obsługa klienta (43 proc.), zwiększona efektywność pracy (38 proc.), sprawniejsza współpraca w zespole czy też wyższa satysfakcja klienta (po 36 proc.). Słuszność tego podejścia potwierdzają wyniki raportu The Boston Consulting Group „Nowe technologie. Droga do rozwoju małych i średnich firm w Polsce”: przychody technologicznych „gepardów”, czyli firm inwestujących w nowoczesne rozwiązania zarówno w obszarze urządzeń, usług jak i np. mobilnych aplikacji dla klientów, rosły w okresie 2011-2013 o 21 punktów procentowych szybciej niż tzw. „żółwi”, czyli firm korzystających z podstawowych narzędzi IT. „Gepardy” tworzyły też o 9 pp. więcej miejsc pracy.

 

Za tymi liczbami stoją również konkretne przykłady. Po nowoczesne rozwiązanie jakim jest Office 365 sięgnęła w momencie najdynamiczniejszego rozwoju firma Złote Wyprzedaże S.A. Ułatwiło to udostępnianie pakietu narzędzi nowym pracownikom oraz usprawnienie wykonywania codziennych obowiązków, również zdalnie czy podczas podróży służbowych. Jednocześnie rozwiązanie pozwala zapewnić bezpieczeństwo firmowych danych.

 

„W najbliższych latach Złote Wyprzedaże planują swoją obecność w kilkunastu krajach Europy, dlatego dostęp do skalowalnych i efektywnych kosztowo narzędzi takich jak Office 365 jest dla nas po prostu opłacalne” – powiedział Jacek Szlendak, Prezes Zarządu Złote Wyprzedaże S.A.

1 2

Dekoracyjna ikona taśmy filmowej Zobacz wideo
O autorze