Credit Agricole celebruje Międzynarodowy Dzień Wolontariusza
Blisko 200 dni poświęcili pracownicy banku Credit Agricole na działalność wolontariacką od początku 2023 r. Sprzątali śmieci z brzegów Odry i Wisły w ramach kampanii #mniejplastiku, oddawali krew i wspierali różne instytucje, świadczące działania pomocowe. Nie powiedzieli jednak ostatniego słowa. Z okazji Międzynarodowego Dnia Wolontariusza już myślą o nowych akcjach, by nieść pomoc potrzebującym.
Początki wolontariatu pracowniczego w Polsce datuje się na pierwsze lata XXI wieku. I choć ta idea nie jest nowa, to w obecnych czasach zyskuje na znaczeniu. Bank Credit Agricole od lat wspiera wszystkich swoich pracowników, którzy chcą działać na rzecz potrzebujących. Zespół może zarówno brać udział w akcjach organizowanych przez prężną sieć wolontariacką, ale również samodzielnie inicjować projekty pomocowe w swoim lokalnym otoczeniu.
– Z radością obserwujemy, jak działalność wolontariacka naszego zespołu z roku na rok rozwija się. Jako odpowiedzialny pracodawca, działający na rzecz społeczeństwa, na stałe wpisaliśmy wolontariat do kultury organizacyjnej firmy. Cieszę się, że w działania pomocowe angażują się zarówno pracownicy z Wrocławia, z naszego warszawskiego biura, ale również z placówek bankowych w całej Polsce. Na wolontariat mogą przeznaczyć do pięciu dni w ciągu roku w ramach pełnopłatnych dni wolnych – mówi Anna Podlewska, dyrektorka ds. strategicznych inicjatyw HR w banku Credit Agricole.
Czym żyli wolontariusze Credit Agricole w 2023 r.? W ramach sieci wolontariackiej swoimi działaniami wspierali m.in. wrocławskie instytucje: Dzienny Ośrodek Psychiatrii i Zaburzeń Mowy dla Dzieci i Młodzieży, dziecięcy oddział psychiatryczny Wojewódzkiego Szpitala Specjalistyczny im. J. Gromkowskiego i Dom Opieki Wyręczającej. Pomoc trafiła także do Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej Bajkowy Dworek w Warszawie oraz Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej typu rodzinnego w domu dziecka w Jaworze. Organizowali m.in. kiermasz charytatywny, z którego cały dochód został przeznaczony na wyposażenie sali sensorycznej, zbierali pomoce naukowe, książki, gry i zabawki dla dzieci i młodzieży oraz wykonywali prace porządkowe i aranżacyjne pomieszczeń. W ramach inicjatyw indywidualnych pracownicy banku opiekowali się również m.in. zwierzętami i działali na rzecz sklepów charytatywnych.
– W wolontariacie działam już od 8 lat. Biorę udział w akcjach lokalnych, pomagając ciężko chorym dzieciom. Odwiedzam szpitale onkologiczne, żłobki, przedszkola, uczestniczę w akcjach szkolnych i edukacyjnych. Pomaganie daje mi ogromną satysfakcję. Uczy życia i jego ogromnego doceniania, a także wrażliwości i miłości do innych – ze wzruszeniem opowiada Joanna Batyra, starsza doradczyni klienta z placówki bankowej w Kętrzynie.
Do pomagania i działalności społecznej bank Credit Agricole zachęca również innych, nie tylko pracowników. W ramach ogólnopolskiej kampanii #mniejplastiku firma zwraca uwagę na szkodliwość plastiku i konieczność ograniczenia ilości odpadów z tworzyw sztucznych w środowisku. W 2023 r. pracownicy wraz z wolontariuszami z całej Polski wzięli udział w dwóch akcjach sprzątania brzegów dwóch największych rzek w Polsce: Wisły i Odry. W łącznie 20 dni ponad 30 tys. wolontariuszy pokonało prawie 2000 km, zbierając blisko 300 ton śmieci. W akcjach uczestniczyli pracownicy Credit Agricole i EFL, wędkarze, strażacy ochotnicy, harcerze, kajakarze i wodniacy i członkowie lokalnych stowarzyszeń.
– Wolontariat daje korzyści zarówno krótko-, jak i długoterminowe. Pomagając innym, mamy wpływ na tworzenie świata, w którym chcemy żyć. I nie ma znaczenia, czy wspieramy dzieci i młodzież, osoby starsze i samotne czy bezdomne zwierzaki – ta pomoc jest potrzebna i cieszę się, że my jako zespół Credit Agricole możemy jej udzielić – powiedział Przemysław Przybylski, rzecznik prasowy Credit Agricole, współinicjator kampanii #mniejplastiku.
– W przyszłym roku będziemy rozwijać plany, nad którymi pracuje sieć wolontariacka, w aspekcie budowania widoczności oraz zaangażowania kolegów i koleżanek. Planujemy również działać na rzecz zespołów zlokalizowanych w całej Polsce poprzez proponowanie różnorodnych form inicjatyw dobroczynnych i promowanie aktywnych postaw – mówi Joanna Szczesiak, HR project manager, liderka sieci pracowniczych.
– Plan mój jest taki, żeby pomagać tym, którzy tej pomocy bardzo potrzebują – to jest priorytet. Wybierać takie projekty, organizacje, miejsca, które często są zapomniane, przez system, przez innych. Być tam na miejscu, sprawdzić jak to wygląda i jakie są potrzeby. Ja osobiście chcę się angażować w akcje, pod którymi z czystym sumieniem się podpiszę – mówi Joanna Turkiewicz, dyrektorka Biura Telewindykacji i Obsługi Klienta oraz liderka sieci pracowniczej Wolontariusze.