Bezpłatny audyt i doradztwo dla placówek medycznych

Trudno dziś sobie wyobrazić placówkę opieki zdrowia ignorującą kwestie obsługi pacjenta, zarządzania personelem czy komunikacji z otoczeniem. Współczesny rynek zdrowia to obszar równie konkurencyjny jak każda inna branża, a pacjent jak każdy klient wymaga obsługi kompleksowej – nawet najwyższy poziom usług nie zrekompensuje zaniedbań w innych dziedzinach…
Nowoczesna placówka opieki zdrowia to podmiot z powodzeniem łączący odpowiedzialność za zdrowie pacjenta z orientacją rynkową. Przekonany zarówno o potrzebie zachowania ciągłości usług, jak i standardów ich świadczenia, rozwoju i promocji. Obecnie nie jest to już postawa wyjątkowa czy budząca wielkie kontrowersje – nawet jeśli nie jest wynikiem przyjętej strategii rozwoju, to wymusza ją postawa współczesnego klienta: świadomego możliwości wyboru, otwartego na zmiany i nierzadko bezkompromisowego w kwestiach dotyczących zdrowia (własnego lub najbliższych).
Konkurencja na rynku usług medycznych bez wątpienia rośnie w bardzo szybkim tempie, zaś katalog praktyk zarządczych i komunikacyjnych wyróżniających placówkę na rynku jest wyraźnie skończony. Sprawia to, że o wyborze usług i późniejszej lojalności klienta mogą zdecydować sprawy z pozoru nie najważniejsze, takie jak na przykład: kultura obsługi, estetyka wnętrz czy nawet… zapach pomieszczeń. – To interesujące jak wiele aspektów działalności placówki istotnych z punktu widzenia klientów umyka zwykle naszej uwadze – zauważa Tomasz Rzychoń, koordynator ogólnopolskiego projektu „Audyt Przyjazna Przychodnia (APP), Audyt Dobra Praktyka Rehabilitacyjna (ADPR) – wdrażanie innowacji i dyfuzja dobrych praktyk w niepublicznych zakładach opieki zdrowotnej” – Należałoby zadać w związku z tym pytanie dlaczego więc tak niewiele podmiotów decyduje się na audyt swych praktyk i tak małą wagę przykłada do badań preferencji pacjentów?
Bezpłatny audyt i doradztwo
– Zdecydowaliśmy się wdrożyć projekt „Audyt Przyjazna Przychodnia (APP), Audyt Dobra Praktyka Rehabilitacyjna (ADPR) – wdrażanie innowacji i dyfuzja dobrych praktyk w niepublicznych zakładach opieki zdrowotnej”, którego celem jest aktywizacja postaw przedsiębiorczych wśród placówek ochrony zdrowia i podniesienie ich świadomości roli innowacji w procesie obsługi pacjentów, zarządzania zasobami ludzkimi oraz komunikacji z otoczeniem – podkreśla Tomasz Rzychoń. – Bezpłatny audyt z całą pewnością przełoży się więc na konkretny zysk i wzrost konkurencyjności.