loader

Zarząd PKP CARGO zakończył spór zbiorowy ze związkami zawodowymi

Dziewiątego kwietnia zarząd PKP CARGO podpisał porozumienie z centralami związkowymi kończące, trwający od połowy 2013 roku, spór zbiorowy w spółce. Związki zawodowe przystały na propozycję podwyżek w wysokości 100 zł od sierpnia 2014 roku dla prawie 22 tysięcy pracowników PKP CARGO wobec 450 zł postulowanych w ramach sporu zbiorowego. 
Dodatkowo część pracowników otrzyma jednorazowo premie w wysokości 225 zł. 
Spór zbiorowy trwający od czerwca 2013 roku, został zawieszony w sierpniu 2013 roku po podpisaniu porozumienia w sprawie Paktu Gwarancji Pracowniczych, umożliwiającego giełdowy debiut spółki. Rozmowy na temat podwyżki wynoszącej 450 zł zostały wznowione w styczniu, a efektem kilku spotkań prowadzonych w dobrej atmosferze było wypracowanie porozumienia. 
– Dobre relacje ze stroną społeczną, jako element wartości firmy, są wciąż znakiem rozpoznawczym PKP CARGO. Podobnie jak w zeszłym roku, przy okazji negocjacji Paktu Gwarancji Pracowniczych, wypracowaliśmy rozwiązanie, którego elementami są konkretne korzyści dla pracowników. Kontynuujemy budowę wartości PKP CARGO prowadząc racjonalną politykę wynagrodzeń. Dodatkowo, w drugim kwartale 2014 roku, wdrożymy po raz pierwszy zasadę wynagradzania za osiągane cele dla ok. 300 kluczowych stanowisk w spółce. To kolejny, milowy krok w kierunku profesjonalizacji kadry i budowania efektywnego zespołu specjalistów w ramach PKP CARGO, drugiego największego przewoźnika towarowego w Unii Europejskiej. Są to bardzo pozytywne informacje zarówno dla pracowników, akcjonariuszy, jak i naszych klientów– mówi Adam Purwin, prezes zarządu PKP CARGO.
Wypłata wynegocjowanej premii w wysokości 225 zł nastąpi przed Świętami Wielkanocnymi, a podwyżki wejdą w życie od sierpnia 2014 roku.  
author avatar
PKP CARGO S.A.
Grupa PKP CARGO jest liderem kolejowych przewozów towarowych w Polsce i drugim największym operatorem w Unii Europejskiej. Powstała w 2001 r. W zakresie usług logistycznych wykorzystuje transport lądowy (kolejowy i samochodowy) oraz morski (promowy). Posiada największą flotę kolejowego taboru towarowego w Polsce. Dziennie przewoźnik uruchamia średnio 1 tys. pociągów i obsługuje ok. 10 tys. klientów. Świadczy samodzielne przewozy towarowe na terenie Słowacji, Czech, Niemiec, Austrii, Belgii, Holandii i na Węgrzech. W skład Grupy PKP CARGO wchodzą spółki zależne, m.in. Cargosped (odpowiedzialna za przewozy intermodalne) oraz 
PS Trade Trans (krajowa i międzynarodowa spedycja kolejowa). W 2013 roku Grupa PKP CARGO  osiągnęła 4,8 mld zł przychodów i 65mln zł zysku netto, przewożąc 114 mln ton ładunków. 30 października 2013 roku PKP CARGO  zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, stając się pierwszym kolejowym przewoźnikiem towarowym w UE notowanym na giełdzie. Wartość oferty publicznej, w której PKP S.A. sprzedało niemal 50 proc. akcji PKP CARGO  wyniosła 1,42 mld zł. Spółka obecnie wchodzi w skład indeksu mWIG40. Głównym jej akcjonariuszem pozostaje PKP SA.  Grupa PKP CARGO prowadzi aktywną działalność z zakresu CSR. Stosuje standardy odpowiedzialnej polityki pracowniczej, realizuje szereg działań na rzecz ochrony środowiska, jest także mecenasem zabytków techniki kolejowej, zgromadzonych m.in. w unikalnej na skalę europejską Parowozowni Wolsztyn. 
O autorze