Profile firm
ES-SYSTEM S.A. ES-SYSTEM S.A.Budownictwo
BCC BCCOrganizacje
Saxo Bank Saxo BankBanki
Erbud SA Erbud SABudownictwo
PKO BP PKO BPBanki
Wealth Solutions Wealth SolutionsInwestycje
GTF GTFFinanse
Idea Expert Idea ExpertFinanse

Kontrole zaskoczyły kierowców w Belgii. Kary wyniosły 113 tys. euro

2017.06.13 14:35
Autor:

Z początkiem czerwca, w Belgii, służby kontrolne przeprowadziły zmasowane kontrole pojazdów ciężarowych, przebywających na parkingach wokół portu Zeebrugge. Działania kontrolne dotyczyły w szczególności odbioru odpoczynków tygodniowych regularnych (> 45h) w kabinach pojazdu. Odpoczynek tygodniowy w kabinie pojazdu jest nielegalny już od 2006 r., co wynika z zapisów art. 8 ust. 8 Rozporządzenia 561/2006. W ostatnim czasie, kwestia ta została również poruszona w propozycjach dotyczących tzw. Pakietu Drogowego, ogłoszonych 31 maja przez Komisję Europejską. Jak zapowiadają przedstawiciele organów unijnych, przepisy mają zostać doprecyzowane w zakresie naruszeń odbioru odpoczynku regularnego tygodniowego głównie ze względu na brak ich egzekwowania przez niemal wszystkie kraje Unii Europejskiej.

- Komisja Europejska w tzw. Pakiecie Drogowym zapowiedziała doprecyzowanie niektórych przepisów i zajęła jednoznaczne stanowisko twierdząc, że kierowca nie może odbierać odpoczynków powyżej 45 godzin w kabinie pojazdu. Planowane zmiany w przepisach mają w założeniu ułatwienie kontroli tego typu naruszeń. W niektórych krajach europejskich już po kilku dniach możemy zauważyć pierwsze efekty stanowiska KE. Z początkiem czerwca, służby kontrolne zaskoczyły kierowców przebywających w Belgii. Choć wcześniej informowano o surowych karach za odpoczynki tygodniowe odbierane w pojeździe, przypadki kontroli były sporadyczne. Należy tutaj podkreślić, że tego samego dnia, kiedy masowo skontrolowano kierowców w Belgii, w wielu krajach obowiązywał zakaz ruchu dla ciężarówek i wiele pojazdów nie mogło w ogóle wyjechać na drogi – komentuje dla newsrm.tv Mateusz Włoch, ekspert firmy  INELO, która od kilku lat szkoli służby kontrolne w UE oraz jest doradcą Komisji Europejskiej.

Aż do 2015 r. praktycznie żadne z państw europejskich nie egzekwowało przepisów o odbiorze tygodniowych regularnych odpoczynków. W praktyce dopiero od dwóch lat spotykamy się z sankcjami za naruszenie tego przepisu – Francja i Belgia jako pierwsze opracowały i zastosowały przepisy o wysokości kar i przeprowadzaniu kontroli. Już niedługo, do grona państw nakładających kary za tego typu naruszenia dołączą nasi zachodni sąsiedzi. Niemiecki rząd uchwalił już ustawę, która pozwala na wdrożenie sankcji za tego typu naruszenie. Aktualnie trwają prace nad ustanowieniem odpowiedniej kary do taryfikatora oraz nad sposobem kontroli. Jak zapowiadają niemieckie służby, pierwsze propozycje wysokości kar to 500 EUR dla kierowcy oraz 1500 EUR dla przedsiębiorcy.

Komenatrze
Inne
Polecane
Podstawowe informacje:




Wiadomości firmowe

Smacznie, lekko i w swoim tempie, czyli jedz zdrowo z Salatino Transport
Smacznie, lekko i w swoim tempie, czyli jedz zdrowo z Salatino
Często jesteśmy zabiegane próbując pogodzić życie rodzinne
z zawodowym. Mamy większą świadomość potrzeby zdrowego odżywiania, więcej
Lider opieki ortopedycznej Rehasport w szpitalu Medicover na warszawskim Wilanowie
Profesjonalna pomoc medyczna z powodu urazów, wypadków czy kontuzji, kompleksowe leczenie oraz rehabilitacja pod okiem wybitnych specjalistów, więcej
Dolby Laboratories zmienia siedzibę i przenosi się do większego biura w Business Garden Wrocław
Dolby Laboratories zmienia siedzibę i przenosi się do większego biura w Business Garden Wrocław
6 grudnia 2017 r. – firma Dolby Laboratories, Inc. odebrała klucze do nowej siedziby w Business Garden Wrocław, kompleksu stanowiącego więcej
Polskie firmy roku 2017 nie zaliczą jako udanego
Polskie firmy roku 2017 nie zaliczą jako udanego
Należy spodziewać się 15% wzrostu liczby niewypłacalności przedsiębiorstw.
więcej
Bankowość a Generacja Z Czym zachęcić najmłodsze pokolenie klientów?
Bankowość a Generacja Z Czym zachęcić najmłodsze pokolenie klientów?
Według niektórych prognoz, do roku 2020 tak zwane Zetki będą stanowić aż 40 procent wszystkich konsumentów, a ponadto będą wykazywać więcej