loader

Studenci: najtrudniejsze jest utrzymanie dobrego samopoczucia i komfortu psychicznego

  • powiadomienia SMS z radami jak dbać o swoje samopoczucie (22%)
  • aplikację umożliwiającą znalezienie spokojnego miejsca do nauki/pracy (27%)
  • więcej komunikacji ukierunkowanej na dobre samopoczucie (29%)
  • większe wsparcie online w zakresie dobrego samopoczucia (34%)
  • więcej możliwości nawiązywania kontaktów z innymi, aby czuć się mniej odizolowanym (37%)

W związku z nadchodzącym kolejnym rokiem akademickim, instytucje szkolnictwa wyższego potrzebują szybkich i elastycznych rozwiązań, które mogłyby wprowadzić wraz z początkiem nowego semestru. Warto zaznaczyć, że takie rozwiązanie powinno być maksymalnie spersonalizowane, aby móc dostosować wsparcie do indywidualnych potrzeb studentów.

Studenci oczekują połączonych doświadczeń

Studenci oczekują, że ich organizacja będzie ich znała. Nie są zadowoleni gdy po raz kolejny muszą podawać te same informacje, różnym działom uczelni. Według statystyk, aż 63% studentów zgłasza konieczność zalogowania się do dwóch lub więcej platform, aby uzyskać potrzebne im odpowiedzi i informacje. W momencie wprowadzenia jednolitego systemu komunikacji, te przeszkody byłyby wyeliminowane, a studenci o wiele szybciej załatwialiby sprawy uczelniane.

Obecność online ma znaczenie 

Potencjalni studenci sprawdzają instytucje za pośrednictwem cyfrowych kanałów, w tym mediów społecznościowych, rankingów online i wiadomości. Pracownicy podają, że silna obecność w mediach społecznościowych jest jedną z głównych przyczyn (19%) wzrostu liczby zapisów na studia w minionym roku. Stanowi to nawet większy procent niż wpływ znajomych studiujących na tej samej uczelni – zaledwie 9%.

Przynależność jest kluczem do sukcesu

Wspólnota i poczucie przynależności jest niesamowicie ważne przez cały okres studiowania. Według badań, studenci którzy określili swoje doświadczenie jako złe, przyznali że wynikało ono z braku komunikacji z innymi studentami (34%) i braku poczucia przynależności (33%).

Technologia umożliwia stworzenie społeczności opierającej się na wsparciu i współpracy

Powszechny dostęp do wsparcia, zawsze wtedy kiedy student tego potrzebuje, to jeden z obszarów, który technologia może znacznie polepszyć. Przykładowo, aż 47% ankietowanych chce mieć dostęp do czatu wsparcia studenta, ale tylko 26% z nich twierdzi, że takie rozwiązanie faktycznie funkcjonuje na ich uniwersytecie. Nowoczesne technologie mogłyby przyczynić się do budowania silniejszych społeczności i większego zaufania do uczelni.

Innowacje wspierające współczesnego studenta

Instytucje edukacyjne poszukują możliwości, które mogłyby wprowadzić ich w świat cyfrowej transformacji, tak aby mogli w pełni dostosować się do potrzeb współczesnego studenta. W rzeczywistości (69%) pracowników korzysta obecnie lub planuje korzystać ze sztucznej inteligencji w ciągu najbliższych dwóch lat.

Studencki Wellbeing z Salesforce

Rozwiązanie Student Wellbeing wykorzystuje technologię Salesforce, aby wyposażyć władze uniwersyteckie w narzędzia oparte na danych, niezbędne do zaspokojenia potrzeb studentów i zapewnienia im komfortu psychicznego oraz dobrego samopoczucia.

  • Podstawą tego rozwiązania jest Advisor Link, który opierając się na danych zapewnia holistyczne doradztwo i wsparcie w zakresie indywidualnej pomocy dla każdego studenta.
  • Uniwersytety mają również dostęp do informacji zwrotnych od studentów za pomocą Salesforce Surveys.
  • Dzięki Einstein Bots, władze uniwersyteckie mogą zapewnić wsparcie 24/7 za pośrednictwem platformy, zawsze tam gdzie student tego potrzebuje.
  • Co więcej, uczelnie za pomocą myTrailhead mogą dostarczać swoim studentom kursy i szkolenia z zakresu radzenia sobie ze stresem.

“Kryzys zmienił o 180 stopni życie nas wszystkich. Studenci z dnia na dzień musieli zreorganizować swoje życie, co odcisnęło również piętno na ich zdrowiu psychicznym jak i ogólnym samopoczuciu. Dzięki rozwiązaniom Salesforce możemy wspierać naszych studentów najlepiej jak potrafimy, w sposób holistyczny i zorientowany na ich potrzeby. Jest to szczególnie ważne teraz, gdy nadal jeszcze jesteśmy odizolowani od reszty społeczeństwa i nie możemy liczyć na bezpośrednie wsparcie. Podtrzymywanie dobrego samopoczucia naszych studentów jest i będzie priorytetem dla całej społeczności Cornell”.- ANN LAFAVE, STARSZY DYREKTOR DS. USŁUG STUDENCKICH W KOLEGIUM NAUK ROLNICZYCH I PRZYRODNICZYCH, CORNELL

 

źródło: komunikat prasowy

author avatar
Capital24.tv
Capital24.tv - Nakręcamy biznes! Capital24.tv to pierwsza w Polsce internetowa telewizja biznesowa, która dostarcza wartościowe informacje, analizy oraz ekspertyzy związane z rynkiem gospodarczym i finansowym. Serwis został stworzony przez zespół doświadczonych dziennikarzy i ekspertów, którzy prezentują treści w przystępnej i atrakcyjnej formie. Platforma umożliwia firmom założenie bezpłatnych profili, na których mogą publikować wiadomości, zdjęcia, podcasty oraz wideo, a także zintegrować je z kontem na YouTube. Dzięki licencji Creative Commons, treści zamieszczone na Capital24.tv są dostępne dla dziennikarzy i blogerów do bezpłatnego pobierania i udostępniania, co sprzyja szerzeniu wiedzy na temat polskiego biznesu i rynku kapitałowego.

1 2

O autorze