loader

Stabilne wyniki Aiton Caldwell SA w II kwartale

 

W ramach marki FreecoNet, spółka
wprowadziła na rynek aplikację mobilną umożliwiającą korzystanie z telefonii
VoIP w telefonie komórkowym. Dzięki niej można uniknąć wysokich kosztów
roamingu i rozmów międzynarodowych. Vanberg Systems wprowadził uproszczone
produkty dostosowane do potrzeb i możliwości finansowych mniejszych firm.
Klienci zyskali możliwość wyboru jednego z trzech rozwiązań: linii
telefonicznej, wielofunkcyjnej centrali telefonicznej lub profesjonalnej
infolinii. Usługę SIP Trunk wydzielono pod osobną marką SIP Trunking. Dzięki
temu powstała elastyczna oferta dostosowana do potrzeb firm posiadających
własną infrastrukturę lub będących resellerami usług teleinformatycznych.
Spółka wzbogaciła też ofertę o nowe narzędzie – Call Analytics – umożliwiające dokładną
analizę skuteczności działań marketingowych, przez opomiarowanie połączeń
telefonicznych.

 

Ważnym elementem strategii Aiton
Caldwell SA jest współpraca z partnerami zagranicznymi. „W II kwartale tego roku zintensyfikowaliśmy działania na rynku
ukraińskim. Podjęliśmy wstępne rozmowy z dwoma potencjalnymi partnerami –
firmami zainteresowanymi współpracą w modelu PaaS, który z powodzeniem
realizujemy już z partnerami z USA i Rumunii”
informuje Jan Wyrwiński, Prezes Zarządu Aiton Calldwell SA.

 

W
raportowanym okresie Zarząd Spółki podjął uchwałę o zamiarze połączenia Aiton
Caldwell SA z Datera SA – firmą technologiczną (software house), która
specjalizuje się w tworzeniu rozwiązań teleinformatycznych, na których od
początku swojego istnienia Aiton Caldwell SA buduje i rozwija swoje produkty.
Możliwość ta jest obecnie analizowana. Celem planowanego połączenia jest
zwiększenie wartości Spółki dla wszystkich jej akcjonariuszy, uzyskany przede
wszystkim poprzez usystematyzowanie oferty produktowej w odniesieniu do potrzeb
rynku oraz optymalne wykorzystanie kompetencji połączonych Spółek. „W wyniku przejęcia Aiton Caldwell
osiągnąłby pozycję jednego z liderów rynkowych w obszarze rozwoju
oprogramowania, inżynierii telekomunikacyjnej oraz innowacyjności usług
telekomunikacyjnych oferowanych klientom końcowym”
wyjaśnia Jan Wyrwiński.

 

WYNIKI FINANSOWE

W II
kwartale 2013 roku Spółka Aiton Caldwell osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie
2 969 tys. zł, przy 6 160 tys. zł uzyskanych w pierwszym
półroczu bieżącego roku. W analogicznych okresach roku poprzedniego obie
wartości znajdowały się na porównywalnym poziomie – odpowiednio 3 036 tys.
zł i 6 041 tys. zł. O 6% niższe kwartał do kwartału były koszty
działalności operacyjnej. Wskaźnik EBIDTA w II kwartale br. wyniósł
391 tys. zł (w stosunku do 716 tys. zł w II kwartale 2012 r.). Wpłynęły na to
między innymi wydatki poniesione na rozwój nowego systemu B2B w ramach
realizacji projektu unijnego, koszty związane z modyfikacją istniejących
rozwiązań technologicznych oraz z kampaniami marketingowymi. Jednocześnie,
osiągnięty wynik na sprzedaży jest blisko dwukrotnie wyższy niż odnotowany w II
kwartale minionego roku. Zmiana ta została spowodowana przede wszystkim
ograniczeniem kosztów bezpośrednich Spółki. Niższa kwartał do kwartału wartość
wyniku finansowego jest między innymi efektem zakończenia rozliczania dotacji
ze zrealizowanych projektów unijnych. Wynik na działalności operacyjnej wyniósł
217 tys. zł (356 tys. zł w analogicznym okresie 2012 r.), a
wynik netto to 206 tys. zł (303 tys. zł w analogicznym okresie 2012 r.).

author avatar
Aiton Caldwell SA

1 2

O autorze