loader

SMS jako skuteczne narzędzie wspomagające transport i logistykę

Komunikacja za pomocą wiadomości SMS wykorzystywana jest w wielu sektorach, także w transporcie i logistyce. Według badań IDC, 27% firm z branży TSL używa krótkich wiadomości tekstowych do kontaktu z pracownikami i klientami. Jednocześnie 75% firm zajmujących się transportem i logistyką jest przekonanych, że częsty i łatwy kontakt z klientem jest kluczowy dla tej branży, a to właśnie umożliwia SMS (źródło: http://www.openmarket.com/wp-content/uploads/2015/06/OpenMarket-IDC-Transportation-InfoBrief.pdf).

 

SMS jako wsparcie w branży TSL

SMS-y wykorzystywane są przede wszystkim w obszarze komunikacji. Na ich popularność ma wpływ wiele czynników, ale najważniejsze z nich to: niski koszt, krótki czas dotarcia do odbiorcy i możliwość automatyzacji generowania oraz wysyłki komunikatów. Nic dziwnego zatem, że branża TSL chętnie wykorzystuje SMS-y do usprawnienia procesów logistycznych, do wspomagania zarządzania pracą kierowców i doręczycieli, a także we wszystkich tych obszarach, które wymagają szybkiego przepływu informacji.

 

Krótkie wiadomości tekstowe używane są powszechnie do komunikacji wewnętrznej z centrami dystrybucji i kierowcami. Zautomatyzowane systemy wysyłają SMS-y, które mogą dotyczyć konieczności zmiany trasy, zawierają ostrzeżenia o złych warunkach atmosferycznych, ale także o korkach i wypadkach. SMS to łatwy i szybki sposób, żeby poinformować kierowcę o zmianach odnośnie aktualnie realizowanych zleceń, takich jak nowy adres dostawy czy konieczność wykonania dodatkowego kursu.

 

Możliwe jest również wysyłanie SMS-em wskazówek zawierających współrzędne dostawy, które następnie można wprowadzić do nawigacji. Nowoczesne systemy kontroli umożliwiają przypominanie kierowcom o przekroczeniu czasu pracy i zasugerowanie przerwy w prowadzeniu pojazdu. Za pomocą SMS-ów mogą być więc przekazywane kluczowe informacje, włącznie z nowymi rozporządzeniami pracodawcy.

 

Krótkie wiadomości tekstowe mają również tę zaletę, że komunikacja za ich pomocą może być prowadzona dwukierunkowo. Oznacza to, że kierowcy mogą przesyłać komunikaty do centrali firmy i informować osoby odpowiedzialne za logistykę o różnych nieprzewidzianych sytuacjach np.: opóźnieniach w dotarciu do celu, awariach samochodu, konieczności dostarczenia środków na eurowiniety itp. Dzięki zautomatyzowanej wysyłce SMS-ów można usprawnić komunikację pomiędzy pracownikami w terenie a centralą, co przekłada się na poprawienie procesów logistycznych i optymalizowanie tras dojazdu w zależności od aktualnych warunków na drogach.

 

author avatar
smsapi.pl

1 2

O autorze