loader

SKOKOWY WZROST PORTFELA ZAMÓWIEŃ W SEGMENCIE FOTOWOLTAIKI

Warszawa, 7 kwietnia 2015 roku

Informacja prasowa

 

SKOKOWY WZROST PORTFELA ZAMÓWIEŃ W SEGMENCIE FOTOWOLTAIKI

PROGNOZY NA SCIEŻCE DO REALIZACJI

   

Grodno SA, jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych działających na polskim rynku, odnotowało skokowy wzrost zamówień w segmencie fotowoltaiki.

W I kwartale 2015 roku portfel zleceń w tym sektorze stanowi już aż 54% realizacji z całego 2014 roku. Zgodnie z planem na koniec roku obrotowego 2015/2016 fotowoltaika będzie stanowiła 5% obrotów

w portfelu Grodna. Zarząd optymistycznie ocenia rynek i podtrzymuje prognozy finansowe na lata 2014/2015 oraz 2015/2016.

 

Nasz portfel zamówień fotowoltaicznych w pierwszych trzech miesiącach 2015 roku wyniósł 2,6% sprzedaży ogółem w tym okresie, co stanowi skokowy wzrost udziału. Dla porównania w całym 2014 roku sprzedaż projektów fotowoltaicznych stanowiła 1,2% całkowitej sprzedaży Grodna mówi Andrzej Jurczak, Prezes Zarządu Grodno SA. Rynek rozwija się więc bardzo dynamicznie, a to dopiero początek fotowoltaicznej hossy – podkreśla Andrzej Jurczak.

Dalszemu rozwojowi segmentu fotowoltaiki będzie sprzyjać nie tylko obecny program PROSUMENT, lecz także nowelizacja ustawy o OZE, która wejdzie w życie od stycznia 2016 roku. Do końca roku obrotowego 2015/2016 fotowoltaika ma stanowić 5% sprzedaży Spółki.

 

PROGNOZY NA ŚCIEŻCE DO REALIZACJI

Zgodnie z prognozą Grodno zakłada w roku obrotowym 2014/2015 osiągnięcie 241 mln zł przychodów,

tj. wzrost o 36% rdr. Z kolei EBITDA oraz zysk operacyjny mają wynieść odpowiednio 13 mln zł oraz 9,1 mln zł. Zysk netto ma wzrosnąć o 55% i ukształtować się na poziomie 6,2 mln zł.

W następnym roku obrotowym 2015/2016 Grodno zamierza osiągnąć 292 mln zł przychodów ze sprzedaży. EBITDA ma wynieść 17,5 mln zł, EBIT  – 13,5 mln zł, a zysk netto osiągnie poziom 9,7 mln zł.

31 marca br. zakończyliśmy rok obrotowy 2014/2015. Podtrzymujemy prognozy finansowe na lata 2014/2015 i 2015/2016 – mówi Andrzej Jurczak.

 

REALIZACJA STRATEGII

Spółka Grodno ogłosiła w czerwcu zeszłego roku strategię, która obejmuje rozwój sieci dystrybucji, rozszerzenie asortymentu, rozwój nowych kanałów dystrybucji oraz optymalizację i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży. W ostatnich miesiącach firma otworzyła 7 nowych oddziałów sprzedaży na terenie kraju poprzez rozwój organiczny i 1 oddział poprzez nabycie większości przedsiębiorstwa Elektromag. Przejęcie wzmocniło spółkę w perspektywicznym segmencie przemysłowym, który ma stanowić 15% sprzedaży do końca roku obrotowego 2015/2016. Ponadto Spółka systematycznie zwiększała sprzedaż nowych produktów, co pokazuje skuteczność Zarządu w realizacji strategii rozwoju.

author avatar
Reputation Managers Grodno

1 2

O autorze