loader

Polscy innowatorzy stworzyli narzędzie dla e-commerce. Kolorowe plamy pomogą sklepom w sprzedaży

Marketing w sieci można znacznie lepiej zaplanować. Pomóc ma w tym Analyzeo, innowacyjne narzędzie, które za sprawą trzech Polaków trafiło właśnie na rynek. – Pomagamy właścicielom stron internetowych zrozumieć potrzeby swoich użytkowników. Dzięki temu mogą generować większe zyski – zapewniają twórcy.

 

Ludzie na całym świecie coraz chętniej dokonują zakupów przez Internet. Wciąż wzrastające tempo życia sprawia, że nie mamy czasu na chodzenie po tradycyjnych sklepach i ryzyko, że nie znajdziemy tam tego, czego szukamy. Wielu z nas woli kupić nowy telewizor czy buty w sieci, gdyż jest to po prostu bardziej wygodne. Okazuje się jednak, że droga od wejścia na stronę do kliknięcia w przycisk „kup” jest dłuższa niż mogłoby się wydawać. Na to, czy w ogóle zdecydujemy się zapoznać z ofertą i cenami ogromny wpływ ma… przyjazny layout.

 

– Internetowy klient niczym nie różni się od tego tradycyjnego. Jeżeli wchodzimy do sklepu z odzieżą i nie możemy się odnaleźć, nie wiemy, gdzie jest dział męski, a gdzie damski, często zmieszani wychodzimy z niego po kilku sekundach. Podobnie jest w sieci. Jeżeli internauta musi zastanawiać się, w co kliknąć, aby osiągnąć konkretny efekt, możemy być niemal pewni, że właśnie straciliśmy klienta – mówi Piotr Sobieszczak, jeden z twórców aplikacji Analyzeo służącej do badania zachowań użytkowników stron internetowych.

 

Tę tezę potwierdza econsultancy.com, portal doradczy dla marketerów i pracowników e-commerce. Zgodnie z jego informacjami aż 88 proc. internautów raczej nie wróci na stronę, która zraziła ich do siebie przy pierwszym kontakcie.

 

Skuteczny marketing online możliwy jest dopiero wówczas, gdy poznamy naszego użytkownika i sposób, w jaki porusza się po stronie. – Wiedza o tym, w co klika, jak i dlaczego, ma kluczowe znaczenie, gdyż pozwala nam wprowadzić takie zmiany, by strona jak najbardziej odpowiadała jego przyzwyczajeniom i oczekiwaniom.  W przypadku e-commerce przekłada się to na większą sprzedaż – przekonuje Michał Strzelczyk, doświadczony programista i pomysłodawca Analyzeo. Portal uxteam.com skupiający ekspertów od funkcjonalności stron internetowych oszacował, że każdy dolar zainwestowany w ulepszenie witryny może się zwrócić nawet stukrotnie.

 

Analyzeo powstało właśnie po to, by pomóc właścicielom stron internetowych poznać swoich użytkowników. Ogromną zaletą tej aplikacji jest fakt, że jest ona wyjątkowo prosta w użyciu, dzięki czemu mogą z niej korzystać także osoby niemające specjalistycznej informatycznej wiedzy. Również raporty generowane przez Analyzeo nie sprawiają problemów z odczytaniem. Opierają się na kolorowych mapach (m.in. mapa ciepła, mapa przewijania), przedstawiających informacje zgodnie z zasadą: im cieplejsza barwa, tym większy ruch. W ten sposób na pierwszy rzut oka widać, które miejsca na stronie cieszą się największym zainteresowaniem, a które są całkowicie pomijane. Wiadomo więc np., gdzie powinny się znaleźć najważniejsze informacje.

author avatar
Proscopus

1 2

O autorze