„Pij mleko! będziesz Wielki” z Wielką gwiazdą!
Jak często sięgasz po szklankę mleka? A może trzeba Cię do niej nakłaniać?
18 stycznia ruszyła nowa odsłona najbardziej rozpoznawalnej kampanii społecznej w Polsce – „Pij mleko! będziesz Wielki” – z wielką gwiazdą Marcinem Gortatem!
W tegoroczną kampanię zaangażował się pierwszy Polak, który zagrał w play-off w NBA – Marcin Gortat. Podkreśla on, że od najmłodszych lat pije mleko.
Kreacja kampanii nawiązująca do dyscypliny sportu uprawianej przez bohatera siódmej odsłony obejmuje reklamy telewizyjne, prasowe, internetowe i outdoorowe.
„Pij mleko! będziesz Wielki” to pro – zdrowotna kampania społeczna prowadzona od 2003 roku, jako element szerszego, długofalowego programu „Marketing dla Przyszłości” realizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA.
Kampania ma na celu uświadomienie dzieciom i ich rodzicom, jak ważne dla naszego rozwoju jest picie mleka i przeciwdziałanie osteoporozie. Autorytety z zakresu medycyny i dietetyki podkreślają, że to właśnie mleko jest najlepiej przyswajalnym i najłatwiej dostępnym źródłem wapnia.
„Naszym głównym celem jest zachęcenie do picia mleka i wskazanie jak wielkim problemem zdrowotnym jest osteoporoza, którą zagrożonych w Polsce jest aż 5 milionów kobiet i 4 miliony mężczyzn. Te dane są naprawdę alarmujące. Dlatego też od siedmiu lat konsekwentnie prowadzimy działania, które mają zwrócić uwagę dzieci i dorosłych na zdrowe nawyki. Cieszymy się również, że na przestrzeni lat kampania „Pij mleko! będziesz Wielki” zagościła na dobre w świadomości Polaków.” – mówi Paweł Kowalewski, Prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA.
Sukces poprzednich odsłon oraz przeprowadzone badania potwierdzają, że konsekwencja w prowadzenia takiej inicjatywy daje wymierne efekty. Jest ona najbardziej widoczną i rozpoznawalną kampanią w Polsce. Potwierdzeniem tego są wyniki badań Millward Brown SMG/KRC przeprowadzone dla Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA. Hasło „Pij mleko! będziesz Wielki” rozpoznaje aż 96% Polaków, a blisko 80%, uważa kampanię za wiarygodną*.
Co więcej kampania „Pij Mleko! będziesz Wielki” zajęła trzecie miejsce w plebiscycie internautów Fundacji Komunikacji Społecznej na najlepszą kampanię 2008-go roku. W 2009 nominowana była do prestiżowej nagrody Effie w kategorii Long Term. Otrzymała również uznanie ekspertów International Osteoporosis Founddation 2006 – jako przykład skutecznych i zakrojonych na szeroką skalę działań dotyczących profilaktyki osteoporozy.
Kreację przygotowała agencja Communication Unlimited, która od samego początku dba o zachowanie spójnego wizerunku kampanii. Przy jej powstaniu pracowali znakomici profesjonaliści m.in.: reżyser Grzegorz Kuczeriszka, fotografik Andrzej Świetlik oraz Marek Kościkiewicz autor muzyki.
Na przestrzeni lat w prace na rzecz kampanii zaangażowało się społecznie wiele firm z branży komunikacji marketingowej – w tym ponad 200 partnerów medialnych.
* Wyniki badań zrealizowanych za pomocą sondażu Capibus, przeprowadzonego przez Instytut Millward Brown SMG/KRC, marzec 2009