loader

Legendarna sieć japońskich restauracji teppanyaki Benihana otwiera swój pierwszy lokal w Polsce.

Benihana to ponad 100 lokali na całym świecie – Nowy Jork, Dubaj, Londyn, Szanghaj, czy São Paulo to tylko niektóre z lokalizacji tej legendarnej sieci japońskich restauracji. Kolejny lokal powstaje w Polsce, w samym sercu Warszawy. Kultowe miejsce dla miłośników azjatyckich smaków otwiera się w Cosmopolitan Tower, mieszczący się na parterze lokal ma ponad 540 m2, 8 stołów Teppanyaki, Japanesse Garden, część restauracyjną, sushi bar i strefa chillout. Od 8-go października przy ulicy Twardej 2/4 warszawiacy będą mogli skosztować japońskich potraw w najlepszym wydaniu. W menu znalazł się między innymi kultowy Sirloin Steak skomponowany z krewetkami tygrysimi, czy warzywa z tofu z japońskim, aromatycznym makaronem udon – wszystko przygotowane na stole Teppanyaki. Warszawska Benihana to także sushi, japońskie zupy, sałatki oraz grillowane według tradycyjnych receptur robatayaki.

W latach 60-tych XX wieku, japoński zapaśnik i basista zespołu Rowdy Sounds Hiroaki „Rocky” Aoki wyjeżdża z Tokio do Stanów Zjednoczonych, aby za zapożyczone pieniądze i 10000$ własnych oszczędności stworzyć Benihanę, pierwszy lokal teppanyaki. Nazwa Benihana oznacza czerwony kwiat. Ojciec Rocky’ego tuż po II Wojnie Światowej znalazł mały, czerwony kwiatek, który rósł w popiele na zniszczonym po wojnie terenie Tokio. Pomyślał wtedy, że kwiat jest bardzo silny, ponieważ przetrwał wojnę. Budując pierwszą restaurację w Tokio postanowił nazwać ją na część tego wyjątkowego kwiata – Benihana. W 1964 roku Rocky otwierając swój pionierski lokal w Nowym Jorku kontynuował tradycję i użył tej samej nazwy, co nazwa kwiatu i restauracji jego ojca. Pierwsza Benihana powstała na 56-tej ulicy, na Manhattanie, druga restauracja została otworzona także w tym samym mieście niecałe dwa lata później.

Sukces Benihany to nie tylko genialna japońska kuchnia i stoły Teppanyaki, ale także niespotykana teatralność. Nowojorczycy pokochali znakomite, kulinarne show, które codziennie „serwowali” im szefowie kuchni. Akrobacje nożami, żonglerka oliwą oraz teatralne przyprawianie potraw stało się znakiem rozpoznawczym Benihany i magnesem, który przyciągał i przyciąga kolejnych klientów. Do restauracji przychodzili między innymi członkowie zespołu The Beatles, którzy przy stole Teppanyaki świętowali swoje urodziny czy sukces płyty.

Znakiem rozpoznawczym marki Benihana są stoły Teppanyaki. Jak mówi hasło Benihany „My kitchen is Your table”. Przy każdym stole Teppanyaki może usiąść 8 osób, na które przypada jeden świetnie wyszkolony kucharz, który oprócz przygotowywania, krojenia, przyprawiania i „rzucania” na płytę świetnie skomponowanych składników, zabawia gości kulinarnymi sztuczkami, tworząc teatralny, niezapomniany występ.

 

1 2

O autorze