loader

Kto wnioskuje o pożyczki w pandemii?

Mapa Polski przedstawiająca wpływ pandemii na branżę, z niebieskim tłem przedstawiającym nadzieję.

Przeciętny pożyczkobiorca Wonga ma 34 lata, a jego deklarowany dochód wynosi 3,5 tys. zł. Jest bezdzietnym singlem. 54 proc. klientów firmy w 2020 r. to mężczyźni.

Wszyscy klienci firmy mają rachunek bankowy i telefon komórkowy oraz dostęp do internetu, a jedna czwarta wyższe wykształcenie. Coraz więcej osób korzystających z usług Wonga to klienci mobilni. Jak wynika z danych firmy w 2020 r. 80 proc. pożyczkobiorców stanowiły osoby, które chociaż raz aplikowały o udzielenie finansowania z wykorzystaniem smartfona. 

Klienci Wonga w ubiegłym roku najchętniej sięgali po pożyczki ratalne. 92 proc. liczby wszystkich udzielonych pożyczek spłaca się w ratach (tylko 8 proc. to pożyczki krótkoterminowe). Patrząc na wartość – pożyczki ratalne stanowią 99 proc. portfela 2020 r.

— Osoby korzystające z oferty Wonga to świadomi konsumenci. Osobom, które mogą wylegitymować się dobrą historią kredytową, oferujemy ceny pożyczek porównywalne z bankami. Naszym atutem jest natomiast brak zbędnych formalności i szybka decyzja o udzieleniu pożyczki — mówi Sylwia Drejer-Cichucka, członek zarządu Wonga w Polsce. – Średni czas podjęcia decyzji o przyznaniu pożyczki się nie zmienił, wynosi ok. 5 minut.

Najwięcej klientów Wonga pracuje w branży retail (sprzedaż detaliczna), usługach, a także w transporcie, firmach przemysłowych i budowlanych.

Najczęściej o pożyczkę wnioskują mieszkańcy województwa mazowieckiego, śląskiego, dolnośląskiego i małopolskiego, najrzadziej z lubuskiego i podlaskiego.

 

author avatar
Capital24.tv
Capital24.tv - Nakręcamy biznes! Capital24.tv to pierwsza w Polsce internetowa telewizja biznesowa, która dostarcza wartościowe informacje, analizy oraz ekspertyzy związane z rynkiem gospodarczym i finansowym. Serwis został stworzony przez zespół doświadczonych dziennikarzy i ekspertów, którzy prezentują treści w przystępnej i atrakcyjnej formie. Platforma umożliwia firmom założenie bezpłatnych profili, na których mogą publikować wiadomości, zdjęcia, podcasty oraz wideo, a także zintegrować je z kontem na YouTube. Dzięki licencji Creative Commons, treści zamieszczone na Capital24.tv są dostępne dla dziennikarzy i blogerów do bezpłatnego pobierania i udostępniania, co sprzyja szerzeniu wiedzy na temat polskiego biznesu i rynku kapitałowego.

1 2

O autorze