Profile firm
Sony SonyElektronika
SEG SEGOrganizacje
WHC WHCOrganizacje
Pelion S.A. Pelion S.A.Ochrona Zdrowia
SAP SAPIT
Deloitte DeloitteDoradztwo
Play PlayTelekomunikacja
Zacznij.biz Zacznij.bizOrganizacje
Oras OrasBiznes
Technologie

Ponad 95 proc. Polaków spotkało się z niebezpiecznymi zachowaniami w sieci

2020.02.11 09:00
  • Z mową nienawiści na co dzień ma do czynienia 95 proc. Polaków[1], a prawie jedna piąta wycieków danych w Polsce dotyczy finansów osobistych[2].

 

Bezpieczeństwo naszych danych

Bez względu na to, w jaki sposób polscy Internauci korzystają z sieci – czy jak większość (64 proc.) szukają informacji, korzystają z poczty elektronicznej (60,7 proc.), czy jak prawie połowa Polaków (49,9 proc.) spędzają czas na portalach społecznościowych[3] – wszędzie zostawiają po sobie ślad. Szczególnej uwagi pod kątem ochrony swojej prywatności i danych osobowych wymagają płatności online, zwłaszcza, że już 62 proc. Polaków robi zakupy w sieci[4].

 

- Ochrona danych już teraz jest podstawą funkcjonowania e-handlu i dlatego tak ważne jest wybieranie usług, które gwarantują, że informacje, takie jak np. numer karty kredytowej, są w pełni bezpieczne – podkreśla Marcin Glogowski, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej. – Taką potrzebę widać szczególnie w przypadku zakupów robionych na urządzeniach mobilnych. Według badania PayPal mCommerce Index[5] już trzy czwarte konsumentów na całym świecie kupuje mobilnie, ale ponad połowa ma obawy dotyczące bezpieczeństwa takich transakcji.

 

Według najnowszych badań, w Polsce najczęściej wpadają w niepowołane ręce imiona i nazwiska (44 proc.), hasła dostępu do adresów e-mailowych (20 proc.) oraz dane finansowe (17 proc.)[6]. To oznacza, że wybór odpowiedniej metody płatności w sklepie internetowym ma ogromne znaczenie dla ochrony danych kupującego.

 

Mowa nienawiści też jest problemem

 

Próby wyłudzenia danych to nie jedyne zagrożenia, z którymi można się spotkać w sieci. Inne niebezpieczeństwa obejmują m.in. kontakt z nieodpowiednimi materiałami. Ofiarami szkodliwych treści publikowanych w sieci są najczęściej dzieci – ponad 90 proc. nich styka się z nimi po raz pierwszy właśnie online[7], a nie poprzez telewizję (30 proc.), czy prasę (20 proc.). Kolejnym rosnącym zagrożeniem jest mowa nienawiści, z którą miało do czynienia aż 95,6 proc. Polaków[8].

 

- Jako PayPal nie chcemy wspierać osób i organizacji, które szerzą w sieci mowę nienawiści, czy promują agresję – podkreśla Marcin Glogowski. – Dlatego podejmujemy konkretne działania wobec tych, którzy do nich nawołują i wspieramy tych, którzy razem z nami chcą współtworzyć bezpiecznią przestrzeń dla wszystkich w Internecie.

 

                                                                                                                             

W jaki sposób bezpiecznie korzystać z sieci?

 

  1. Bezpieczeństwo strony internetowej
    1. Sprawdzaj poprawność adresu internetowego, szczególnie podczas korzystania z przekierowań. Adres strony do logowania powinien zaczynać się na „https”.
    2. Wybierając sposób połączenia zawsze korzystaj z opcji szyfrowanych protokołem SSL.
    3. Jeśli nie masz pewności co do bezpieczeństwa linków otrzymanych w mailach, unikaj korzystania z takiego przekierowania i wejdź na potrzebną stronę za pomocą przeglądarki.
  2. Bezpieczeństwo danych osobowych
    1. Zainstaluj oprogramowanie antywirusowe – pomoże ono w uniknięciu infekcji podstawowymi zagrożeniami, ostrzegając przed podejrzanymi stronami lub niebezpiecznymi plikami.
    2. Unikaj korzystania z publicznych niezabezpieczonych sieci Wi-Fi.
    3. Ogranicz dzielenie się swoimi zdjęciami i informacjami prywatnymi w sieci do minimum
  3. Bezpieczeństwo na zakupach
    1. Sprawdź dane i regulamin e-sklepu, poszukaj opinii o sprzedawcy w sieci, przeczytaj szczegóły programu ochrony kupujących.
    2. Wybieraj tylko zaufanego operatora płatności. Taka metoda płatności jak PayPal umożliwia płacenie w wielu miejscach w sieci, jednocześnie gwarantując bezpieczeństwo transakcji.
    3. Dbaj o siłę i tajność swoich haseł.

 

***

 

O PayPal:

Od ponad 20 lat PayPal pozostaje na czele cyfrowej rewolucji w płatnościach. Wykorzystując technologię sprawia, że usługi finansowe i handel są wygodniejsze, bezpieczniejsze i bardziej przystępne cenowo. Platforma PayPal wspiera ponad 305 milionów konsumentów i sprzedawców na ponad 200 rynkach, ułatwiając ich rozwój i dostęp do globalnej gospodarki. Więcej informacji: www.paypal.com

 

[1] Mowa nienawiści, mowa pogardy, Rzecznik Praw Obywatelskich

[2] Związek Firm Ochrony Osobowych

[5] PayPal mCommerce Index Trends Report by IPSOS 2019

[6] Związek Firm Ochrony Osobowych

[8] Mowa nienawiści, mowa pogardy, Rzecznik Praw Obywatelskich

 

 

 

Komenatrze
Polecane
Profile firm z podobnej branży
newsrm.tv newsrm.tvPR / Marketing
Podstawowe informacje:




Wiadomości firmowe

Dlaczego sieci dystrybucyjne muszą stać się inteligentne? Technologie
Dlaczego sieci dystrybucyjne muszą stać się inteligentne?
Produkcja i zapotrzebowanie na energię elektryczną to procesy, które stają się coraz bardziej dynamiczne i zróżnicowane. Sprawia to, że więcej
Polacy na Walentynki wydają coraz więcej i z troską o środowisko
Polacy na Walentynki wydają coraz więcej i z troską o środowisko
Ponad 40 proc. globalnych konsumentów kupiło walentynkowy prezent online, za pomocą urządzenia mobilnego[1].
Konsumenci zwracają więcej
Ponad 95 proc. Polaków spotkało się z niebezpiecznymi zachowaniami w sieci
Ponad 95 proc. Polaków spotkało się z niebezpiecznymi zachowaniami w sieci
• Obchodzony 11 lutego Dzień Bezpiecznego Internetu promuje wiedzę na temat zagrożeń w sieci i uczy jak sobie z nimi radzić. więcej
Standardy pracy na najwyższym poziomie. DHL Express z nagrodą Top Employer 2020
DHL Express kolejny rok z rzędu został wyróżniony tytułem Top Employer 2020. Nagroda przyznawana jest pracodawcom, którzy reprezentują więcej
Wirtualne bliźniaki, ograniczanie emisji i ekspresowe dostawy
Rozwój sztucznej inteligencji, zmiany klimatyczne i nowe konteksty zakupowe – to wyzwania, które handel online prezentuje sprzedawcom na więcej