Profile firm
Sony SonyElektronika
SEG SEGOrganizacje
WHC WHCOrganizacje
Pelion S.A. Pelion S.A.Ochrona Zdrowia
SAP SAPIT
Deloitte DeloitteDoradztwo
Technologie

Esport staje się solidnym graczem cyfrowej gospodarki

2021.01.05 11:40
Wiele wskazuje na to, że w ciągu kilku lat esport może stać się jedną z głównych gałęzi cyfrowej gospodarki. Pandemia, ograniczając tradycyjne formy rozrywki, jedynie przyspieszyła jego ekspansję. Esport na igrzyskach olimpijskich to już tylko kwestia czasu - mówi prezes Polskiej Ligi Esportowej Paweł Kowalczyk. Zgodnie z raportem E-Sport 2020 Biznes-Rynek Pracy-Edukacja, przygotowanym pod patronatem ówczesnego Ministerstwa Rozwoju, polski esport rozwija obecnie ekspansję w serwisach społecznościowych. Przez analogię do historii mediów społecznościowych, kolejnym etapem będzie gwałtowny wzrost znaczenia działań związanych z marketingiem internetowym w jego obszarze. Sięgając do założeń́ jednego z praw związanych z rozwojem w sferze technologicznej – prawa Moore’a – w perspektywie pięciu lat esport może stać́ się̨ jedną z głównych gałęzi gospodarki cyfrowej, elektronicznej - stwierdza raport. - Pandemia przyspieszyła proces jego rozwoju, ale musimy pamiętać, że i przed pojawieniem się koronawirusa gaming i esport miały się już bardzo dobrze - mówi Paweł Kowalczyk. - Owszem, imprezy i aktywności sportowe są dziś bardzo mocno ograniczone szukamy jakiejś rozrywki w domu, i jest to czynnik podnoszący zainteresowanie gamingiem i esportem. Ale pierwsze edycje polskiej ligi esportowej, innych lig i sama prognoza wzrostu rynku pokazywały, że to bardzo dynamicznie rosnąca gałąź rozrywki i gospodarki - dodaje. Prezes PLE zwraca uwagę, że pokolenie odbiorców, które już za młodu miało do czynienia z grami i internetem, konsumuje zupełnie inną rozrywkę niż tradycyjna, która jest dla nich nudna i mało ciekawa. Oglądanie graczy, profesjonalnie rywalizujących w grach komputerowych jest dla nich ciekawsze, czy tego chcemy czy nie, z taką sytuacją będziemy mieli coraz bardziej do czynienia z każdym kolejnym rokiem. W jego ocenie, to jest kwestia rozwoju cywilizacyjnego, i tak jak kilkanaście lat temu mieliśmy początek ery social mediów, które dziś są najpotężniejszymi kanałami komunikacji, tak mamy do czynienia z tą samą ścieżką rozwoju w branży esportowej. - Jako Polska Liga Esportowa chcemy, aby scena rywalizacji w grach była jak najbardziej profesjonalna. Zależy nam na tym, aby w każdym aspekcie być tak profesjonalnym jak ligi sportów tradycyjnych. Chodzi o określone normy rywalizacji, o profesjonalne zaplecze klubów i organizacji zrzeszających graczy. Chcemy im pomagać, aby swoim zawodnikom zapewniali jak najlepsze warunki treningów. Nie możemy także zapomnieć, że aktywność fizyczna jest kluczowa na profesjonalnym poziomie - mówi Paweł Kowalczyk. I wskazuje, że aby mówić o profesjonalnym wymiarze organizacyjnym wydarzenia Polskiej Ligi Esportowej muszą wyglądać tak samo jak w tradycyjnym sporcie. - Chcemy zacząć tworzyć produkt porównywalny z takimi jakie dostarcza ekstraklasa piłkarska. Mamy za sobą pierwszy sezon rozgrywek, który pokazał, że i jakość produktu i zainteresowanie nim są na wysokim poziomie - dodaje prezes PLE. Nie zmienimy tego, że mamy już erę gamingu i esportu. To już tylko kwestia czasu, kiedy esport zagości na igrzyskach olimpijskich. - Rywalizacja esportowa oparta jest o takie same czynniki jak sportowa, gracze są profesjonalnymi sportowcami, wysiłek który wkładają w treningi jest olbrzymi - podkreśla Paweł Kowalczyk. I jak dodaje, głównym zadaniem ligi jest to, aby ta rywalizacja przebiegała na jak najlepszym poziomie organizacyjnym, żeby była profesjonalna i unormowana, a emocje kojarzyły się jak najlepiej.
Komenatrze
Polecane
Podstawowe informacje:




Wiadomości firmowe

Esport staje się solidnym graczem cyfrowej gospodarki Technologie
Esport staje się solidnym graczem cyfrowej gospodarki
Wiele wskazuje na to, że w ciągu kilku lat esport może stać się jedną z głównych gałęzi cyfrowej gospodarki. Pandemia, ograniczając więcej
Omnichannel w chmurze z wykorzystaniem SAP Hybris na przykładzie Vision Express
Omnichannel w chmurze z wykorzystaniem SAP Hybris na przykładzie Vision Express
Cykl bezpłatnych webinarów - dobre praktyki szefów IT
Serię webinarów o chmurze zakończyło spotkanie z Mirosławem Bartnikiem, CTO więcej
Santander Leasing oferuje assistance premium za 1 zł na samochody z multisalon24.pl
Santander Leasing oferuje assistance premium za 1 zł na samochody z multisalon24.pl
Santander Leasing w ramach uruchomionej na początku listopada br. platformy sprzedaży nowych pojazdów pod marką multisalon24.pl postanowił więcej
Oktawave uruchamia usługę VMware Cloud on AWS
Oktawave uruchamia usługę VMware Cloud on AWS
Oktawave, największa krajowa chmura obliczeniowa, uzyskała status VMware Managed Service Provider. Dzięki temu będzie wspierać więcej
eFaktoring NFG teraz także wśród usług Santander Leasing
eFaktoring NFG teraz także wśród usług Santander Leasing
Pandemia pokrzyżowała plany wielu przedsiębiorcom, którzy bez szybkiego wsparcia finansowego mogą nie przetrwać najbliższych miesięcy. więcej