Profile firm
NISSAN NISSANTransport
Lexus LexusTransport
First Data First DataFinanse
Altus TFI Altus TFIInwestycje
ZBP ZBPOrganizacje
PMPG PMPGMedia
Technologie

Czy bezpłatna promocja marki w sieci jest możliwa?

2020.09.07 11:00
– Zmniejszone przychody przedsiębiorstw zmuszają je do rezygnacji z wielu wydatków – w tym ograniczenia środków przeznaczonych na reklamę. Całkowite wykreślanie tej pozycji z budżetu może mieć jednak długofalowo negatywne skutki. Jeśli natomiast zmniejszymy nakłady na reklamę, znacznie łatwiej będzie potem wrócić do intensywniejszych działań. Warto pamiętać, że nawet przy ograniczonych możliwościach finansowych możliwe jest prowadzenie relatywnie niskokosztowych działań, takich jak pozycjonowanie strony w Google’u czy dotarcie do nowych klientów za pośrednictwem social media – mówi Kamil Sroka, Head of SEO w DevaGroup, agencji marketingu interaktywnego. Zadbanie o SEO nie wymaga wielkich kosztów Firmy, które borykają się z problemem słabej widoczności w wyszukiwarce Google i trudnościami z pozyskaniem nowych klientów drogą online, powinny zacząć od określenia głównych fraz kluczowych, na które chcą się pozycjonować. Pomagają w tym bezpłatne narzędzia, takie jak Semstorm, Planer Słów Kluczowych Google czy Moz Keyword Explorer. Następnym krokiem jest rozbudowanie strony o odpowiednie treści – opisy podstron, wpisy na blogu, publikacje eksperckie. W tych materiałach powinny znaleźć się nie tylko informacje istotne dla klientów, ale również wymienione wyżej frazy kluczowe. Ważne jest również nadawanie podstronom oraz wszystkim materiałom tytułów zawierających frazy kluczowe i umieszczonych w odpowiednich nagłówkach HTML. Każde zdjęcie powinno być opisane – to ważne nie tylko dla osób niedowidzących, ale również algorytmów Google’a. Pozycję strony w wynikach wyszukiwania poprawia również odpowiednie linkowanie do poszczególnych podstron. Przykładowo, wpis na blogu firmowym o tym, jak dobrać telefon, może zawierać link do oferty telefonów danego przedsiębiorstwa. Co na to by powiedział klient? – Warto wcielić się w rolę potencjalnego klienta i z jego perspektywy przejrzeć stronę internetową. Czy strona szybko się ładuje i czy jest zoptymalizowana pod urządzenia mobilne? Na ile dobrze witryna komunikuje przekaz Twojej firmy? Jak łatwo można znaleźć konkretną ofertę? Czy klient może szybko skontaktować się z Tobą np. za pośrednictwem live chatu lub wtyczki Messengera, czy zostawiasz go tylko z formularzem kontaktowym i odpowiadasz na emaile po kilku dniach? – wylicza Kamil Sroka. Żyłą złota przy relatywnie niskich nakładach finansowych może być również prowadzenie profili w mediach społecznościowych. Konto na Facebooku, Instagramie, Twitterze czy LinkedInie może umożliwić dotarcie do nowych odbiorców. Dziesiątki potencjalnych klientów znajdują się właśnie w tych kanałach, a dobre wyczucie momentu, dzielenie się wartościowymi treściami oraz umiejętność zręcznego włączania się w konwersacje publiczne może otworzyć wiele nowych drzwi. To właśnie również za pośrednictwem social media wiele osób zadaje pytania o produkty lub usługi. Odpowiednio promowane angażujące posty, które chętnie udostępniane są dalej, mogą być kluczem do poszerzenia świadomości o nawet najbardziej niszowej firmie, a tym samym promocji marki. – Sposobów na promocję firmy przy małym budżecie jest bardzo wiele. Jednak najważniejsze jest stworzenie spójnej strategii marketingowej, która połączy wszystkie kanały i umożliwi dotarcie do klienta z jednolitym przekazem. Aktywna promocja marki jest trudna, jeśli w zasadzie nie do końca wiadomo, co właściwie chcemy powiedzieć klientom – podsumowuje Kamil Sroka. W prowadzeniu działań reklamowych mogą pomóc liczne poradniki oraz artykuły dostępne bezpłatnie w sieci. Jeśli wyzwanie jest większe i niezbędne będzie kompleksowe podejście do tematu promocji marki, potrzebne może się okazać sięgnięcie po pomoc profesjonalnej agencji marketingowej, która przeprowadzi audyt strony oraz profilów w mediach społecznościowych i doradzi, w jaki sposób można dotrzeć z przekazem do nowych klientów.
Komenatrze
Polecane
Podstawowe informacje:




Wiadomości firmowe

Polski rynek pracy potrzebuje pracowników 55+ Technologie
Polski rynek pracy potrzebuje pracowników 55+
Wpływ starzenia się społeczeństwa na kondycję gospodarki i rynek pracy widoczny jest w całej Europie. W samej Unii Europejskiej liczba więcej
Logistyka dla telekomunikacji prosto z SEGRO Logistics Park Warsaw, Pruszków
Logistyka dla telekomunikacji prosto z SEGRO Logistics Park Warsaw, Pruszków
Firma SEGRO, wiodący właściciel, zarządca i deweloper nowoczesnych powierzchni magazynowych i produkcyjnych, przedłużyła umowę najmu o więcej
Czy bezpłatna promocja marki w sieci jest możliwa?
Czy bezpłatna promocja marki w sieci jest możliwa?
Docieranie do nowych klientów przy małym budżecie

Koronawirus zmusił niemal co drugą markę (48 proc.) w Polsce do zmiany więcej
Centor niezmiennie stawia na Polskę
Centor niezmiennie stawia na Polskę
Firma Centor, specjalizująca się w produkcji tarasowych drzwi zintegrowanych, systemów moskitier oraz rolet, zdecydowała o przedłużeniu więcej
Otwarcie NEONET w Chełmnie – atrakcyjne rabaty i nowa, wygodna lokalizacja
Otwarcie NEONET w Chełmnie – atrakcyjne rabaty i nowa, wygodna lokalizacja
W czwartek, 3 września o 9:00 odbędzie się wielkie otwarcie salonu NEONET w Chełmnie. Sklep znajduje się przy ul. Polnej 25, a wraz z więcej