Profile firm
Symetria PR Symetria PRPR / Marketing
T-Mobile T-MobileTelekomunikacja
Info. Prasowe Info. PrasowePR / Marketing
EY EYDoradztwo

Diners Club Polska: 5 trendów wśród polskich turystów

2019.08.30 10:30

Polacy w podróży - wolą wypoczywać w kraju czy zagranicą, tylko w wakacje czy przez cały rok, samodzielnie czy z biurem podróży, na leżaku czy aktywnie? Diners Club Polska, wydawca kart płatniczych dla podróżników przedstawia 5 najpopularniejszych trendów wśród polskich turystów.

 

  1. Jak podróż to przede wszystkim po kraju

 

Polacy wyjeżdżają w różne zakątki świata, jednak zdecydowanie najwięcej turystów preferuje wypoczynek na terenie kraju. Jeśli już decyduje się na zagranicę, najczęściej jest to jedno z państw Unii Europejskiej.

 

Potwierdzają to m.in. badania Diners Club Polska, w 2019 r. na wakacje wyjechało prawie 54 proc. Polaków. Aż  35,5 proc. z  nich podróżowała po kraju, a zagranice wybrało się 18,3 proc., z czego prawie 11 proc. wypoczywała na terenie Unii Europejskiej.

Rok temu kierunki były podobne. Na blisko 70 proc. wyjeżdżających, wypoczynek w Polsce wybrało 41,7 proc. ankietowanych. Drugą najpopularniejszą destynacją była UE. Podróż do dalszych zakątków świata, poza Starym Kontynentem, wybrało 3,4 proc. badanych.

 

  1. Podróżujemy nie tylko w wakacje

 

W porównaniu do 2018 r. tegoroczny sezon wakacyjny okazał się słabszy. Letni wyjazd zaplanowało aż o ponad 15 pkt. proc. mniej Polaków. Nie znaczy to jednak, że nasi rodacy zaczęli mniej podróżować.

 

- Naszym zdanie najbardziej prawdopodobne jest, że część Polaków po prostu wyjeżdża poza sezonem letnim. Potwierdzają to np. nasze zimowe badania, według których więcej ankietowanych podróżowało w ferie. Powody mogą być różne. Warto pamiętać, że jesienią lub wiosną popularne kurorty są mniej zatłoczone, natomiast ceny poza sezonem są również niższe, co może m.in. wpływać na takie decyzje – mówi Monika Masztakowska z Diners Club Polska.

 

Według badań Diners Club Polska w 2017 r. na ferie zimowe planowało wyjechać 19,5 proc. ankietowanych. W tym roku odsetek ten urósł do 25 proc.

 

  1. Zimą jesteśmy przezorni, latem wolimy ryzykować

 

Jak wynika z badań Diners Club Polska turyści mają różną skłonność do ryzyka w zależności od pory roku, w której podróżują. Od kilku lat ponad połowa naszych rodaków spędza zagraniczne wakacje bez ubezpieczenia. W tym roku bez żadnej polisy wyjechało 54,3 proc. badanych. W 2018 r. 51,7 proc., natomiast w 2017 r. aż 70 proc.

 

- Polacy notorycznie wyjeżdżają na zagraniczne wakacje bez ubezpieczenia. Warto też zaznaczyć, że druga połowa naszych rodaków, która decyduje się na jakąś polisę, również nie bywa w pełni zabezpieczona. Powodem jest rodzaj polisy i jej zakres. Najczęściej, jeśli wybierają się do państw UE polegają tylko na karcie EKUZ (Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego). Posiada ona dużo wyłączeń i w zależności od kraju koszty wielu usług medycznych trzeba pokryć z własnej kieszeni. Drugim najpopularniejszym wariantem jest standardowe ubezpieczenie w biurze podróży, które z kolei często posiada niewielką kwotę zabezpieczenia na leczenie. Co w razie nieszczęśliwego wypadku w dalszej destynacji może nie wystarczyć na pokrycie wszystkich kosztów – mówi Monika Masztakowska z Diners Club.

 

- Głównym powodem może być oszczędność połączona z przeświadczeniem „mnie na pewno nic się nie stanie”. Warto jednak pamiętać, że takie ubezpieczenie wcale nie musi być drogie. Niektóre firmy oferują polisy turystyczne przy swoich produktach np. w standardzie kart płatniczych – dodaje.

 

Co ciekawe, odwrotnie jest w przypadku wyjazdów zimowych. Jak wynika z badania Diners Club Polska, w tym roku 82 proc. turystów, którzy spędzali ferie zagranicą skorzystało z ubezpieczenia. Tylko 9 proc. badanych zdecydowało się pojechać bez żadnej polisy, taki sam odsetek liczył także na kartę EKUZ.

 

  1. Nie lubimy leżaków, wolimy aktywnie

 

Domeną Polaków nie są leżaki. Jak pokazują badania Diners Club Polska od dwóch lat około dwie trzecie ankietowych chce spędzić swój urlop aktywnie. Niezmiennie najpopularniejszym zajęciem jest zwiedzanie i poznawanie nowych miejsc – tak deklaruje ponad 40 proc. Stacjonarne odpoczywanie np. na leżaku jest głównym sposobem spędzania wolnego czasu co czwartego turysty.

 

- Co ciekawe, z roku na rok coraz więcej Polaków decyduje się na sport. Jeszcze dwa lata temu, w ten sposób urlop chciało spędzać zaledwie 3 proc. ankietowanych. W 2018 r. odsetek urósł do 16,4 proc., natomiast w tym roku na sport stawiało już blisko 21 proc. turystów – mówi Monika Masztakowska z Diners Club Polska.

 

  1. Sami sobie sterem, żeglarzem, okrętem

 

Kolejną domeną polskiego turysty jest  samodzielność. Jeśli przychodzi potrzeba zaplanowania podróży nasi rodacy robią to zdecydowanie sami. Od dwóch lat wakacje samodzielnie - korzystając z Internetu, organizuje około 61 proc. Polaków. Dla ponad 20 proc. urlop organizują znajomi lub rodzina. Natomiast z pomocy biura podróży badani korzystają najrzadziej – 18,1 proc. w 2019 r. i 8,6 proc. w 2018 r.

 

- Przewaga samodzielnych wyjazdów nie dziwi. Na rynku mamy wiele platform, które ułatwiają zarezerwowanie lotu i znalezienie noclegu. Niektóre produkty, jak np. karty płatnicze oferują wiele usług dodatkowych, ułatwiających podróżowanie. To powoduje, że organizacja wyjazdów jest z roku na rok coraz łatwiejsza – mówi Monika Masztakowska z Diners Club Polska.

 

Nota metodologiczna:

Badanie zostało zrealizowane przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych 25-26 kwietnia 2019 r. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), na ogólnopolskiej grupie 1100 pełnoletnich Polaków.

 

Badanie zostało zrealizowane przez Instytut Badań i Raportów Społecznych (IBRIS) w grudniu 2018 r. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), na ogólnopolskiej grupie 1100 pełnoletnich Polaków.

Komenatrze
Polecane
Profile firm z podobnej branży
newsrm.tv newsrm.tvPR / Marketing
Podstawowe informacje:




Wiadomości firmowe

MiU24 – finansowanie maszyn i urządzeń w 24 godziny
Siemens Financial Services wprowadza unikatowe rozwiązanie na rynku – usługę MiU24. Korzystając z niej przedsiębiorcy mogą sfinansować więcej
Diners Club Polska: 5 tras idealnych na rowerową wycieczkę jesienią
Jazda na rowerze jest jednym z najpopularniejszych sportów uprawianych przez naszych rodaków. Warto jednak pamiętać, że popularne górale, więcej
Finansowanie inwestycji w branży drzewnej
Ograniczenia w podaży drewna, trudności ze znalezieniem pracowników oraz spowolnienie gospodarcze – to najważniejsze wyzwania jakie czekają więcej
Diners Club Polska: 5 trendów wśród polskich turystów
Polacy w podróży - wolą wypoczywać w kraju czy zagranicą, tylko w wakacje czy przez cały rok, samodzielnie czy z biurem podróży, na więcej
Zintegrowana oferta finansowa zwiększy sprzedaż maszyn i urządzeń o blisko jedną trzecią
Producenci maszyn i urządzeń oczekują, że dzięki wprowadzeniu zintegrowanej oferty finansowej sprzedaż ich produktów zwiększy się o 25-35 więcej