Profile firm
Bright Agency Bright AgencyPR / Marketing
Nestmedic NestmedicOchrona Zdrowia
impact CEE impact CEEOrganizacje
Handel i FMCG

Kupujący i oszuści kochają Black Friday oraz Cyber Monday

2019.12.02 11:00

Popularność Black Friday (Czarnego Piątku) i Cyber Monday (Cyber Poniedziałku) w Europie wciąż rośnie – już 95 proc. badanych Polaków wie o istnieniu takiego dnia. Dla jednej trzeciej konsumentów z Generacji Z (18 – 24 lat) i pokolenia millennialsów (25 – 40 lat) zakupy w tym czasie to już tradycja[1]. Przekłada się to bezpośrednio na wartość koszyka – klienci potrafią w tym czasie wydać w sklepach online nawet o 360 proc. więcej niż w jakikolwiek inny dzień roku[2].

 

Tym razem Czarny Piątek przypada na 29 listopada, a Cyber Poniedziałek – 2 grudnia. Zakupowe szaleństwo trwa jednak dłużej niż jeden dzień, co widać na przykładzie Black Friday – zwiększone zainteresowanie klientów wyprzedażami zaczyna się już w środę, szczyt osiąga w piątek, by dopiero w sobotę spaść do poziomu z wtorku[3].

 

Promocja dźwignią handlu

 

W Polsce w trakcie promocyjnych dni sklepy obniżają ceny towarów średnio o 50 procent[4]. Nic więc dziwnego, że mimo gorącego okresu przedświątecznego, połowa Polaków wstrzymuje się z zakupami czekając na te właśnie wyprzedaże[5] – w zeszłym roku chciało z nich skorzystać aż 73 proc. polskich konsumentów[6].

 

Również w tym roku Polacy planują intensywne zakupy – średnio po cztery rzeczy na osobę o łącznej wartości 663 zł. Co ciekawe, więcej chcą wydać mężczyźni (przeciętnie 877 zł) niż kobiety (476 zł)[7]. Co czwarty polski konsument na okazje poluje tylko w Internecie, a dwie trzecie zarówno w sieci, jak i sklepach stacjonarnych. W efekcie to kluczowy okres dla handlu online – sprzedaż rośnie wówczas nawet dziesięciokrotnie[8].

 

Podczas wyprzedaży korzystamy przede wszystkim z promocji w sklepach odzieżowych i obuwniczych. Na drugim miejscu znalazły się kosmetyki i perfumy, a na trzecim – sprzęty elektroniczne. Chętnie kupujemy też urządzenia do kuchni i produkty AGD[9]. To podobne kategorie do tych popularnych na co dzień – zauważa Marcin Glogowski, Dyrektor Zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej.

Oszuści też kochają listopadowe promocje

Wraz ze wzrostem popularności Black Friday i Cyber Monday, rośnie zagrożenie ze strony cyberprzestępców. Przełom listopada i grudnia to czas, w którym odnotowuje się aż o 18 procent więcej prób oszustw niż w innych okresach roku[10].

 

– To właśnie w trakcie wyprzedaży czujność jest szczególnie istotna – gdy robimy zakupy w biegu, na gorąco i chcemy jak najszybciej upolować okazje. Dlatego tak ważne jest korzystanie z metody płatności, która zagwarantuje, że gdyby coś poszło nie tak, otrzymamy pomoc – podkreśla Marcin Glogowski z PayPal. – Taką potrzebę widać szczególnie w przypadku zakupów robionych na urządzeniach mobilnych. Według badania PayPal i Ipsos już trzy czwarte konsumentów na całym świecie kupuje mobilnie, ale ponad połowa ma obawy dotyczące bezpieczeństwa takich transakcji.

 

Według analiz, 1,36 proc. wszystkich transakcji przeprowadzonych podczas Black Friday i 1 proc. transakcji w trakcie Cyber Monday może być próbą oszustwa. Zakładając, że przeciętna wartość jednej przeprocesowanej płatności w tym czasie na świecie wynosi 243 USD (ok. 950 PLN)[11], straty sprzedających i kupujących na całym świecie mogą iść w tysiące dolarów.

 

O PayPal:

Od ponad 20 lat PayPal pozostaje na czele cyfrowej rewolucji w płatnościach. Wykorzystując technologię sprawia, że usługi finansowe i handel są wygodniejsze, bezpieczniejsze i bardziej przystępne cenowo. Platforma PayPal wspiera ponad 300 milionów konsumentów i sprzedawców na ponad 200 rynkach, ułatwiając ich rozwój i dostęp do globalnej gospodarki. Więcej informacji: www.paypal.com

 

Komenatrze
Polecane
Profile firm z podobnej branży
newsrm.tv newsrm.tvPR / Marketing
Podstawowe informacje:




Wiadomości firmowe

Zdaniem ekspertów Schneider Electric cyfrowe rozwiązania poprawiające efektywność energetyczną to pr Handel i FMCG
Zdaniem ekspertów Schneider Electric cyfrowe rozwiązania poprawiające efektywność energetyczną to pr
Zdaniem ekspertów Schneider Electric cyfrowe rozwiązania poprawiające efektywność energetyczną to przyszłość branży. Zgodnie z więcej
Kupujący i oszuści kochają Black Friday oraz Cyber Monday
Kupujący i oszuści kochają Black Friday oraz Cyber Monday
• Sprzedaż podczas międzynarodowych świąt zakupowych rośnie nawet dziesięciokrotnie , a co czwarty Polak poluje na okazje już tylko więcej
Schneider Electric liderem równości płci wśród firm sektora przemysłowego
Schneider Electric liderem równości płci wśród firm sektora przemysłowego
Schneider Electric jest firmą najlepiej dbającą o równość płci wśród przedsiębiorstw sektora przemysłowego. Już drugi rok z rzędu pod więcej
BETFAN wprowadza w Polsce gry wirtualne od Playtech
BETFAN wprowadza w Polsce gry wirtualne od Playtech
BETFAN, nowy legalny polski bukmacher, nawiązał współpracę z Playtech – liderem technologicznym w branży gier hazardowych. W ramach więcej
Kobiety w firmie kluczem do sukcesu biznesu
Kobiety w firmie kluczem do sukcesu biznesu
Z analiz wynika, że do 2030 roku kobiety będą stanowić do 40 proc. specjalistów IT na całym świecie. Jakie możliwości stoją przed nimi? więcej