Profile firm
HAWE S.A., HAWE S.A., Telekomunikacja
Telmon TelmonUsługi
Hyundai Motor Hyundai MotorTransport
SFP SFPOrganizacje
KUKE KUKEFinanse
Fiat FiatTransport
ELPIGAZ ELPIGAZPrzemysł
InfoPraca.pl InfoPraca.plUsługi
Vision Group Vision GroupPR / Marketing
Provident ProvidentFinanse
Finanse

Samolot Pilatus będzie latał w leasingu EFL

2019.01.21 11:00
Autor:

EFL sfinansował samolot Pilatus PC-12. Nabywcą jest spółka Aircom Automotive należąca do AIRCOM GROUP. Fabrycznie nowy samolot przyleciał do Wrocławia bezpośrednio ze Szwajcarii. Wartość transakcji wyniosła ponad 18 mln PLN. EFL od 1997 roku sfinansował ponad 30 różnych samolotów.
Producentem samolotu Pilatus PC-12 jest założona w 1939 roku firma Pilatus Aircraft. Spółka jest wiodącym na świecie producentem samolotów turbośmigłowych i jedyną szwajcarską firmą, która rozwija, buduje i sprzedaje statki powietrzne na wszystkich kontynentach. Sztandarowym cywilnym produktem firmy Pilatus jest model PC-12 NG, obecnie jeden z najpopularniejszych na rynku samolotów biznesowych z silnikiem turbośmigłowym. Od momentu rozpoczęcia jego produkcji w 1994 roku na całym świecie dostarczono klientom ponad 1800 takich maszyn.
Samolot prywatny lub firmowy
Choć w kwestii zakupu statków powietrznych daleko nam jeszcze do Europy Zachodniej czy Stanów Zjednoczonych, to jednak z roku na rok tzw. małe lotnictwo cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. – Zakupów dokonują osoby prywatne, bo jak obserwujemy, latanie awionetkami czy helikopterami to coraz częściej spotykane hobby Polaków. Z drugiej strony, na zakup coraz częściej decydują się firmy. Środki powietrzne umożliwiają ich przedstawicielom zdecydowanie szybsze przemieszczanie się między miastami czy krajami, w których mają swoje placówki czy kontrahentów. W obu przypadkach coraz więcej osób myśli o leasingu – mówi Radosław Kuczyński, prezes EFL.
Samolotowa wersja SUV-a
PC-12 NG jest o połowę tańszy w eksploatacji od małego samolotu odrzutowego. Samolot napędzany jest niezawodnym silnikiem turbinowym Pratt&Whitney PT-6A o mocy 1200 SHP zredukowanej z 1744 SHP. Dzięki temu silnik jest nie obciążony i został objęty pięcioletnią gwarancją do 2500 h. Zasięg maksymalny 3417 KM, prędkość przelotowa 528 km/h.
Wielką przewagą Pilatusa nad samolotami odrzutowymi jest możliwość operowania z każdego typu lotniska, także nieutwardzonego. Dzięki wyjątkowym właściwościom aerodynamicznym przy pełnym załadunku potrzebuje tylko 800 m pasa do startu. Unikalną wszechstronność Pilatusa potwierdza fakt, że poza użytkowaniem typowo biznesowym czy rekreacyjnym, PC-12 wykorzystywany jest także jako samolot transportowy, policyjny, ambulans czy przy specjalnych misjach rządowych. Mówi się, że PC-12 to samolotowa wersja SUV-a.
Samoloty latają w leasing operacyjnym
Najczęściej wybieranym leasingiem przy zakupie samolotów czy helikopterów jest leasing operacyjny. Wynika to z kilku powodów. Po pierwsze, leasingodawcy przez cały okres umowy pozostają właścicielami sprzętu, dlatego też stosują prostsze i bardziej przejrzyste procedury udzielenia finansowania. Po drugie, przedsiębiorca nie zamraża swoich środków, które tym samym może przeznaczyć na rozwój firmy oraz bieżące wydatki. Decydującym jest też fakt, że w czasie trwania umowy leasingobiorca spłaca tylko cześć wartości przedmiotu leasingu, płacąc de facto za jego używanie, a po jej zakończeniu oddaje go finansującemu.
 

Komenatrze
Polecane
Profile firm z podobnej branży
Open Finance Open FinanceFinanse
GTF GTFFinanse
EFL
Podstawowe informacje:


WWW:

efl.pl
EFL

Wiadomości firmowe

EFL umacnia swoją pozycję na rynku medycznym Finanse
EFL umacnia swoją pozycję na rynku medycznym
Lekarze, zgodnie ze specjalizacją, muszą w swoich gabinetach posiadać aparaty do badań EKG i USG, fotele i łóżka dla pacjentów. Niezbędne więcej
Branżowy Barometr EFL na III kwartał 2019
Branżowy Barometr EFL na III kwartał 2019
Firmy transportowe hamują, są w najgorszej sytuacji od prawie 5 lat. W lepszych nastrojach budownictwo i produkcja
W III kwartale br. więcej
Mikrofirmy w coraz słabszej kondycji. Obawiają się spowolnienia bardziej niż ich „więksi koledzy”
Mikrofirmy w coraz słabszej kondycji. Obawiają się spowolnienia bardziej niż ich „więksi koledzy”
Subindeks „Barometru EFL” dla mikrofirm na III kwartał br. wyniósł tylko 49,8 pkt. i był niższy aż o 5,8 pkt. w porównaniu do II więcej
Każda branża ma swój zestaw narzędzi finansowych. Transport, produkcja, handel i budownictwo najczęś
Każda branża ma swój zestaw narzędzi finansowych. Transport, produkcja, handel i budownictwo najczęś
Od początku realizacji pomiarów „Barometr EFL”, czyli od stycznia 2015 roku, zarządzający mikro, małym i średnim biznesem najczęściej więcej
Barometr EFL: zastój w inwestycjach MŚP już trzeci kwartał z rzędu
Barometr EFL: zastój w inwestycjach MŚP już trzeci kwartał z rzędu
Po wyraźnej poprawie nastrojów MŚP w ubiegłym kwartale, optymizm sektora się pogorszył. W III kwartale br. Barometr EFL , wskaźnik więcej