Profile firm
Heima PR Heima PRPR / Marketing
Proama ProamaUbezpieczenia
WARTA WARTAUbezpieczenia
Work Service Work ServiceUsługi
FLY.PL FLY.PLBiznes

Domowe finanse źródłem większego optymizmu konsumentów

2013.08.07 10:15
Autor:

Według badań przeprowadzonych na zlecenie firmy Provident Polska, lidera na rynku szybkich pożyczek gotówkowych, rośnie optymizm Polaków w kwestii budżetu domowego. Więcej osób ocenia bardziej optymistycznie swój domowy budżet niż gospodarkę krajową.

 

International Personal Finance (IPF), międzynarodowy dostawca kredytów konsumenckich działający w Polsce pod marką Provident, ogłosił wyniki drugiego raportu na temat dobrobytu i włączenia społecznego. Badanie, zrealizowane przez firmę badawczą YouGov, przeprowadzone zostało na reprezentatywnej grupie 9 660 klientów IPF w 6 krajach.

 

Twórcy raportu zauważają, że podczas gdy blisko połowa (48%) klientów IPF uważa, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy stan gospodarki krajowej ulegnie pogorszeniu, prawie jedna trzecia spodziewa się poprawy kondycji finansowej własnych budżetów domowych. W Polsce i Czechach zanotowano największy wzrost optymizmu związanego z domowym budżetem w porównaniu do analogicznego okresu sprzed sześciu miesięcy.

 

John Mitra, Dyrektor ds. Korporacyjnych Grupy IPF, komentując ustalenia raportu, stwierdził: Z badania wynika, że wokół finansów domowych panuje większy optymizm niż można by się spodziewać i klienci odważniej patrzą w przyszłość.

 

Wyniki raportu pokazują także, że wysokie koszty życia wciąż pozostają kluczowym zmartwieniem dla połowy (50%) klientów Grupy IPF w Europie i Meksyku. Na kolejnym miejscu znalazła się obawa przed bezrobociem (21%). Spośród mieszkańców wszystkich krajów, które wzięły udział w badaniu, największą troskę o koszty życia wykazują obywatele Węgier (80%). Jej głównej przyczyny należy upatrywać w rosnących cenach żywności (33%), co jest to szczególnie widoczne w przypadku klientów ze Słowacji (43%), Węgier (39%)
i Polski (38%).

 

Patrycja Rogowska-Tomaszycka, dyrektor ds. korporacyjnych w Provident Polska dodaje: Raport pokazuje, że budżety domowe są cały czas mocno obciążone, dlatego konsumenci odpowiednio zmniejszają swoje wydatki. Co jednak ważne, wprowadzane oszczędności przeważnie dotyczą dóbr luksusowych, a nie podstawowych. Ta postawa potwierdza fakt, że wielu naszych klientów podejmuje decyzje w sposób racjonalny i przemyślany.

 

Raport IPF na temat dobrobytu i włączenia społecznego to zakrojone na szeroką skalę międzynarodowe badanie organizowane co pół roku wśród klientów IPF na sześciu rynkach. Badanie jest niezależnie przeprowadzane przez YouGov, wiodącą międzynarodową agencję badania rynku oferującą kompleksowe badania online.

 

Raport na temat dobrobytu i włączenia społecznego dostępny jest na stronie IPF pod adresem www.ipf.co.uk

 

Raport sporządzono przy zaangażowaniu bazy klientów IPF. Jego celem jest poznanie opinii klientów na wiele ważnych kwestii dotyczących gospodarki i finansów oraz podzielenie się głównymi wnioskami z kluczowymi grupami decydentów oraz wpływowych osób. Ankiety badawcze uzupełniło 9 660 osób powyżej 18. roku życia, badanie przeprowadzono w kwietniu i maju 2013 roku.

Komenatrze
Polecane
Profile firm z podobnej branży
Open Finance Open FinanceFinanse
EFL EFLFinanse
GTF GTFFinanse
Provident Polska S.A.
Podstawowe informacje:


WWW:
Adres:

http://www.provident.pl
Provident Polska S.A.
ul. Polna 11
00-633 Warszawa

Wiadomości firmowe

Provident zaprasza na wakacyjne praktyki studenckie Finanse
Provident zaprasza na wakacyjne praktyki studenckie
Trwa nabór do programu praktyk studenckich „One Level Up” firmy Provident. więcej
Assistance dla Firm. Nowa usługa dla mikroprzedsiębiorców
Assistance dla Firm. Nowa usługa dla mikroprzedsiębiorców
Provident wspólnie z Europ Assistance przygotował nową usługę, dzięki której mikroprzedsiębiorcy mogą liczyć na profesjonalne wsparcie więcej
Mikroprzedsiębiorcy coraz częściej i więcej pożyczają w Providencie
Mikroprzedsiębiorcy coraz częściej i więcej pożyczają w Providencie
Średnia pożyczka dwa razy większa niż dla klientów indywidualnych więcej