Profile firm
Sodexo SodexoHotele i restauracje
KGHM KGHMPrzemysł
Eurolot EurolotTransport
BARC Warszawa S.A. BARC Warszawa S.A.Budownictwo
Finanse

Carbon Studio z dobrymi wynikami po trzech kwartałach

2020.11.10 13:00
Ponad 2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, wypracowało od stycznia do września br. Carbon Studio, notowany na NewConnect specjalista w dziedzinie developmentu technologii Virtual Reality. To ponad 0,5 mln zł więcej w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W raportowanym okresie spółka koncentrowała się na pracach związanych z wydaniem i promocją swojego autorskiego projektu The Wizards – Dark Times oraz intensyfikacji prac nad największym tytułem – Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. W przyszłym roku Carbon Studio planuje przeniesienie notowań na Główny Rynek GPW. Obecnie kapitalizacja spółki wynosi prawie 94 mln zł. - Za nami bardzo pracowite trzy kwartały. Od stycznia do końca trzeciego kwartału uzyskaliśmy ponad 2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, czyli ponad 0,5 mln zł więcej w porównaniu rok do roku. W samym Q3 osiągnęliśmy prawie 0,77 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, czyli 10 proc. więcej niż w Q3 2019. Zysk netto, od stycznia do września, wyniósł ponad 0,68 mln zł. – informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio. – Na osiągnięte wyniki finansowe wpłynęły działania intensyfikujące rozwój naszych projektów. Przez ostatnie miesiące koncentrowaliśmy się nie tylko na działaniach produkcyjnych, ale także promocyjnych, m.in. dedykowanych The Wizards - Dark Times. Projekt swoją premierę miał w czerwcu, a już po dwóch miesiącach z sukcesem zapewnił nam poziom pokrywający koszty produkcji, co dało wówczas wynik ponad 150 tys. sprzedanych kopii wszystkich gier z serii The Wizards. Sprzedaż gry jest widoczna w przychodach za Q3, w którym to kwartale koncentrowaliśmy się również na czynnościach związanych z produkcją innego tytułu, a tym samym naszego największego projektu, Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Aktualnie prowadzimy kampanię marketingową produkcji – dodaje prezes Carbon Studio. Na początku roku zespół Carbon Studio zakończył etap pre-produkcji pod roboczą nazwą Warhammer: Age of Sigmar. Niedawno studio ogłosiło pełną nazwę dla tego projektu, Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Fabuła gry osadzona jest w popularnym świecie fantasy, stworzonym przez Games Workshop - Warhammer Age of Sigmar. Uniwersum stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych. Wysokobudżetowa gra dostępna będzie na głównych platformach PC VR i jednocześnie na Oculus Quest oraz Oculus Quest 2. Premiera tytułu planowana jest w 2021 roku. W pierwszym półroczu studio zawarło umowę ze światową firmą HTC Corporation, której przedmiotem jest produkcja flagowego tytułu spółki – The Wizards – w wersji na gogle HTC Vive Focus Plus. W połowie roku Carbon Studio poinformowało o zamiarze przeniesienia akcji spółki z NewConnect na główny rynek GPW. – Decyzję o przejściu na główny parkiet podjęliśmy, aby móc jeszcze mocniej rozwijać się nie tylko na rynku lokalnym, ale przede wszystkim w większej skali na rynku zagranicznym. Jesteśmy gotowi aby dołączyć do grona wyselekcjonowanych spółek z dużego parkietu. Chcemy być bardziej widoczni dla inwestorów, przyciągnąć ich uwagę oraz zyskać ich zaufanie – mówi Błażej Szaflik. W lipcu br. studio otrzymało ponad 5,8 mln zł dotacji od NCBiR, w ramach konkursu sektorowego GameINN. Do dofinansowania zostały zakwalifikowane dwa projekty, o łącznej wartości 8,4 mln zł. Pierwszy dotyczy opracowania systemu do zautomatyzowanego generowania nowych poziomów oraz obiektów 3D dedykowanych do gier VR. Drugi posłuży do wytworzenia innowacji produktowej na skalę międzynarodową, w postaci systemu telemetrii. Technologie spółki już teraz wdrażane są do jej VR-owych produkcji. W tym samym miesiącu Iron VR S.A. – powołana w styczniu br. spółka zależna Carbon Studio, zawarła umowę z Movie Games, która zakłada przeniesienie przez Iron VR kilku projektów warszawskiego studia do świata wirtualnej rzeczywistości. Aktualnie trwają rozmowy w tym zakresie. Jeszcze w tym roku spółki przedstawią wybrane tytuły. Pierwszym autorskim tytułem z portfolio produkcyjnego Iron VR będzie Holy Chick! an Escape Room Game. Produkcja zadebiutuje w Q1 2021 na platformach PC VR. Docelowo projekt pojawi się na większości popularnych platformach VR. – Unikalność rynku wirtualnej rzeczywistości pozwala małym deweloperom na osiągnięcie znakomitych sukcesów. Liczymy, że tak też będzie także w przypadku Iron VR – komentuje Karolina Koszuta. Jeszcze w tym roku spółka Iron VR przeprowadzi pierwszą emisję akcji w formule crowdinvestingu. Proces ten wspierać będzie DM INC SA.
Komenatrze
Tagi: giełda
Polecane
Podstawowe informacje:




Wiadomości firmowe

3,22 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wypracowało SoftBlue w trzech kw. 2020
Ponad 3,22 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wypracowało w trzech kwartałach br. notowane na NewConnect SoftBlue SA (ponad +47 proc. rdr.). więcej
Carbon Studio z dobrymi wynikami po trzech kwartałach
Carbon Studio z dobrymi wynikami po trzech kwartałach
Ponad 2 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, wypracowało od stycznia do września br. Carbon Studio, notowany na NewConnect specjalista w więcej
SoftBlue SA zwiększa udział w akcjonariacie InventionMed
Notowane na NewConnect SoftBlue SA skierowało prywatną emisję akcji do swojego partnera biznesowego, firmy InventionMed SA i wyemitowało 19 więcej
Red Dev Studio po drugim kwartale 2020
Notowany na NewConnect producent gier wideo – Red Dev Studio, wypracował w drugim kwartale br. niespełna 50 tys. zł przychodów netto. więcej
Incuvo zakończyło prace nad prototypem Green Hell VR
Incuvo, studio którego specjalizacją jest produkcja i porting tytułów dedykowanych na platformy wirtualnej rzeczywistości (VR), zakończyło więcej