loader

Czy opłaca się kupić samochód używany na kredyt?

Według raportów branżowych, średnia cena zakupu samochodu używanego w Polsce wynosi nieco ponad 20 tys. złotych. Koszt tej transakcji, to jednak tylko początek wydatków. Klient musi przygotować się także m.in. na koszty związane z rejestracją i ubezpieczeniem, podatkami oraz wymianą zużytych części w aucie. Czy nie lepiej zatem rozważyć zaciągnięcie kredytu bankowego, który pozwoli na zakup auta droższego, ale młodszego i z lepszym wyposażeniem, o wysokiej wartości rezydualnej oraz pozbawionego ukrytych usterek? Wszystko zależy od konkretnej oferty i warunków proponowanego kredytu.

 

Polski rynek aut używanych jest bardzo specyficzny. Dlaczego? Jak podają statystyki internetowych wyszukiwarek ogłoszeń motoryzacyjnych, większość z nas chciałaby jeździć jak najmłodszym i jak najmniej zużytym autem, kupionym za nieduże pieniądze. Są to kryteria wg których najczęściej Polacy poszukują aut używanych w Internecie.

 

Trend ten jest po części zrozumiały z ekonomicznego punktu widzenia,  ale niestety w praktyce wygląda to z goła inaczej. Prawda jest bowiem taka, że pojazdy spełniające najważniejsze kryteria z punktu widzenia polskiego kierowcy, tj. mały przebieg i brak usterek przy jednocześnie niskiej cenie, w zasadzie nie istnieją. Mimo tego, oczekiwania takich klientów często są spełniane. Robią to głównie nieuczciwi sprzedawcy, którzy opisując historię i stan techniczny auta, mijają się z prawdą. To niebezpieczne zjawisko, może mieć bardzo przykre konsekwencje, np. związane z bezpieczeństwem podróżowania takim pojazdem – mówi Rafał Gajewski, Kierownik Strefowy z Toyota Bank.

 

Cena, za jaką kupujemy używane auto, to zaledwie początek. Później musimy liczyć się z wszelkimi opłatami za rejestrację, podatek, ubezpieczenie. Następnie w przypadku auta używanego, należy dokładnie sprawdzić i najczęściej wymienić płyny eksploatacyjne. Często zdarza się także, że będziemy musieli jeszcze zapłacić za wymianę zużytych części, których stanu nie byliśmy w stanie zdiagnozować podczas zakupu. Wybierając zatem tańszy samochód, musimy w sumie dołożyć jeszcze sporo środków, aby przygotować go do optymalnej eksploatacji.

 

Czy nie lepiej zatem rozważyć zaciągnięcie kredytu bankowego, który pozwoli na zakup pojazdu w wyższej cenie ale jednocześnie młodszego i z bogatszym wyposażeniem? Mniej zużyte auto lepszej marki od autoryzowanego dealera zazwyczaj będzie charakteryzować się wyższą wartością rezydualną, pozbawione będzie ukrytych usterek i posiadać będzie prawdziwą i „czystą” historię dotychczasowej eksploatacji. Chociaż kredyt nie jest pozbawiony wad (np. konieczność zwrotu kwoty powiększonej o odsetki), to jego praktyczne zalety przeważają. To właśnie one decydują o opłacalności tego rozwiązania i powinny stanowić główne kryterium wyboru finansowania pojazdu.

 

Szybkie sfinansowanie zakupu

Nie musimy latami odkładać oszczędności, by móc pozwolić sobie na zakup samochodu używanego renomowanej marki z dobrego rocznika oraz wyróżniającego się odpowiednim stanem technicznym i lepszym wyposażeniem. Ponadto, gdy uda nam się przejść przez uproszczone procedury finansowania, kredyt samochodowy możemy uzyskać wręcz błyskawicznie. Dzięki temu, już po kilku dniach możemy jeździć zakupionym pojazdem.

author avatar
multiAN
Zespół konsultantów agencji multiAN stanowią doświadczeni, pełni pasji, profesjonalni PRowcy o szerokich kompetencjach z zakresu PR, IR i marketingu. Realizowane przez nas działania są zgodne z etyką obowiązującą w branży public relations i w biznesie. Przestrzegamy Kodeksu Etyki PR. Przemawia za nami blisko 20-letnie doświadczenie na rynku mediów, ze szczególnym uwzględnieniem segmentu biznesowego. Nasze strategie i proponowane rozwiązania komunikacyjne oparte są na dogłębnej analizie rynku i oczekiwań Klienta oraz kreatywnym podejściu w ich wdrażaniu. Jesteśmy przede wszystkim konsultantami, doradcami i partnerami, a nie podwykonawcami – to nas wyróżnia! Wspieramy naszych Klientów w osiąganiu celów biznesowych poprzez budowanie ich reputacji i pozytywnych relacji z otoczeniem. Zajmujemy się przede wszystkim zarządzaniem komunikacją i doradztwem medialnym. Pracujemy dla liderów i wizjonerów, a także przedsiębiorców prywatnych i założycieli start-upów. Oferujemy kompleksowe usługi z zakresu kreacji wizerunku, komunikacji biznesowej, w tym także kryzysowej. Doradzamy, jak skutecznie rozmawiać z otoczeniem i budować dobre relacje z partnerami biznesowymi, samorządowymi i społecznymi. Pomagamy przedsiębiorcom i menadżerom w rozwoju ich biznesów, a tym samym i naszej gospodarki. Zapraszamy do kontaktu i współpracy! Każdy projekt traktujemy indywidualnie, nie stosujemy szablonowych rozwiązań. Miarą efektów naszej pracy są sukcesy naszych Klientów.

1 2

O autorze