loader

Chiesi kontynuuje transformację kulturową z nową identyfikacją wizualną, która odzwierciedla język i doświadczenia Pacjentów

Parma (Włochy), 22 marca 2021 r. – Chiesi, międzynarodowa grupa farmaceutyczna promująca nowe rozwiązania w opiece zdrowotnej (Grupa Chiesi), zaprezentowała nową identyfikację wizualną, która jest głęboko inspirowana pacjentami, ich postrzeganiem firmy oraz funkcjonowaniem z produktami Grupy. Manifest ten jest kolejnym krokiem w nieustannych wysiłkach na rzecz stworzenia kultury korporacyjnej, która jest prawdziwie empatyczna w stosunku do pacjentów i zgodna z najwyższymi standardami etycznymi oraz standardami zrównoważonego rozwoju, których firma Chiesi przestrzega jako certyfikowana B Corp.

W ramach tego procesu Grupa Chiesi zastosowała nowatorskie podejście do nawiązania empatycznego dialogu z pacjentami, ich rodzinami i opiekunami, aby porozmawiać na temat doświadczeń życiowych w codziennym zmaganiu się z ich chorobami i leczeniem.

Podejście oparte na empatii opiera się na wysokich standardach etycznych Grupy Chiesi jako największej na świecie firmy farmaceutycznej posiadającej certyfikat B Corp.

Wyniki tego dialogu dostarczyły Grupie Chiesi unikalnego wglądu w postrzeganie przez Pacjentów swojego stanu zdrowia, tworząc emocjonalną podstawę, która pozwoliła opracować nową identyfikację wizualną w ramach serii warsztatów, w których wzięli udział pracownicy Chiesi wszystkich szczebli, środowisk i lokalizacji geograficznych.

“Nasza nowa identyfikacja wizualna – i nasze podejście do jej rozwoju – jest pierwszym publicznym manifestem naszego podejścia do pacjenta, stawiania Gona pierwszym miejscu, jako firma rodzinna z certyfikatem B Corp”- powiedział Alberto Chiesi, Prezes Grupy Chiesi. „Chcemy mieć pewność, że empatia jest podstawą wszystkiego, co robimy. Każdy w Chiesi musi naprawdę rozumieć potrzeby naszych pacjentów i ich doświadczenia w radzeniu sobie z chorobami przewlekłymi i rzadkimi – dzień po dniu. To, czego nauczyliśmy się w tym procesie, jest nieocenione. Będziemy nadal wspierać aktywny dialog między naszymi pacjentami, pracownikami
i pracownikami opieki zdrowotnej w celu wspólnej poprawy jakości życia ludzkiego w sposób odpowiedzialny społecznie i środowiskowo.”

“To szczególny moment dla firmy Chiesi, która kształtuje wyjątkowe podejście do przemysłu farmaceutycznego”, dodał Martin Lindstrom, ekspert ds. transformacji marki i kultury oraz założyciel Lindstrom Company, który wspierał Grupę Chiesi w procesie tworzenia. Proces transformacji wszystkich elementów marki demonstruje zaangażowanie na rzecz swoich pacjentów poprzez rozmowę w ich własnym języku. To wskazuje, że Chiesi koncentruje się na empatii i autentyczności, które są bardzo potrzebne w branży.”

W ramach nowej identyfikacji wizualnej Grupa Chiesi buduje swoją markę w oparciu o trzy obszary: Air, Rare i Care. Oprócz nowej kolorystyki, nazwy obszarów terapeutycznych są inspirowane językiem niemedycznym, jakim posługują się pacjenci. Uproszczona terminologia poprawia dostępność i zrozumienie propozycji Grupy Chiesi:

 

  • Air oznacza produkty i usługi promujące oddychanie, od noworodków po osoby dorosłe.
  • Rare koncentruje się na leczeniu pacjentów z chorobami rzadkimi i bardzo rzadkimi.
  • Care łączy produkty i usługi, które wspierają opiekę specjalistyczną świadczoną przez personel medyczny i Pacjentów leczących się samodzielnie.

“Wprowadzenie naszej nowej identyfikacji wizualnej jest punktem wyjścia dla wielu kolejnych zmian, które będą stopniowo wprowadzane w celu wdrożenia podejścia opartego na empatii do pacjenta” – powiedział Ugo Di Francesco, Dyrektor Generalny Grupy Chiesi. „Naszym celem jest uczynienie życia naszych pacjentów i pracowników opieki zdrowotnej łatwiejszym i bardziej komfortowym. Aby to osiągnąć, pracownicy Chiesi w całej firmie pracują nad wieloma projektami, takimi jak zastosowania sztucznej inteligencji, które pomagają pacjentom w dawkowaniu leków lub nowe opakowania, które są natychmiast rozpoznawalne przez pacjentów z daltonizmem.”

Ponadto Grupa Chiesi kontynuuje swoją drogę w kierunku w pełni zrównoważonego biznesu. Jednym z obszarów, na którym należy się szczególnie skupić, jest walka ze zmianami klimatycznymi, a na początku czerwca firma przedstawi nowe cele klimatyczne w raporcie „2020 Sustainability Report”.

 ***

Chiesi Farmaceutici z siedzibą w Parmie we Włoszech, to międzynarodowa grupa badawcza z ponad 85-letnim doświadczeniem w sektorze farmaceutycznym, działająca w 30 krajach. Prowadzi badania, opracowuje i sprzedaje innowacyjne leki stosowane w leczeniu dróg oddechowych, opiece specjalistycznej i chorobach rzadkich. Centrum badawczo-rozwojowe Grupy ma swoją siedzibę w Parmie i współpracuje z 6 innymi ważnymi ośrodkami badawczo-rozwojowymi we Francji, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Wielkiej Brytanii i Szwecji w celu promowania programów przedklinicznych, klinicznych i regulacyjnych. Grupa zatrudnia ponad 6000 osób. W 2019 roku Chiesi została największą na świecie certyfikowaną firmą farmaceutyczną B Corp i jako taka jest zobowiązana do przestrzegania najwyższych standardów zweryfikowanego odpowiedzialnego postępowania biznesowego, aby w odpowiedzialny sposób poprawić jakość życia ludzkiego wobec społeczeństwa i środowiska. Jako „Benefit Corporation” i firma certyfikowana przez B Corp, Chiesi jest prawnie zobowiązana do rozważenia wpływu swoich decyzji na swoich pracowników, klientów, dostawców, społeczności i środowisko. Podobnie jak Chiesi, globalny ruch B Corp postrzega biznes jako „siłę do czynienia dobra”. Firma zobowiązuje się również do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla i zerowego  wpływu na środowisko do końca 2035 r. Więcej informacji: www.chiesi.com

author avatar
Wojciech Dabrowka
O autorze