loader

BLS w Gothaer obejmuje wszystkich klientów

Aż 80 proc. użytkowników samochodów w Polsce uważa, że ubezpieczyciel, u którego mają wykupioną polisę OC, powinien zawsze zajmować się formalnościami w momencie wystąpienia szkody, a nie zakład ubezpieczeniowy sprawcy – wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Gothaer TU S.A. Na oczekiwania klientów odpowiada model Bezpośredniej Likwidacji Szkód, który od 31 października br. w Gothaer będzie działał jako połączenie modelu cesji i porozumienia PIU. Dzięki BLS ubezpieczyciel każdorazowo zajmie się formalnościami związanymi ze szkodą, bez względu na to, w jakim zakładzie miał wykupione ubezpieczenie sprawca. Co więcej, średni czas likwidacji szkód w ramach BLS jest prawie dwa razy krótszy od standardowego procesu.

Wprowadzenie modelu BLS to bardzo duże ułatwienie dla klientów, którzy, jak wynika z przeprowadzonego przez nas badania, nie chcą zajmować się formalnościami związanymi z likwidacją szkody. Dlatego nasza firma zdecydowała o połączeniu dwóch modeli funkcjonowania BLS –działającego w ramach porozumienia PIU oraz modelu cesji. Dzięki takiemu rozwiązaniu unikniemy sytuacji, w których będziemy zmuszeni do odsyłania naszych klientów do towarzystwa ubezpieczeniowego sprawcy kolizji, które nie ma umowy z PIU. Dodatkowo, model PIU pozwala na samoregulację rynku w oparciu o jakość i poprawność w procesie likwidowania szkód. Oznacza to, że zarówno klienci mogą korzystać z niewątpliwych atutów tego rozwiązania, jak i zakłady ubezpieczeniowe mogą w sposób rzetelny realizować jego kluczowe założenia – mówi Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezes zarządu Gothaer TU S.A.

Kierowcy oczekują wsparcia swojego ubezpieczyciela

Okazuje się, że BLS odpowiada na realne potrzeby Polaków. Jak wynika z badania opinii przeprowadzonego na zlecenie Gothaer, zdecydowana większość polskich kierowców (80 proc.) uważa, że to ich ubezpieczyciel powinien pomagać w likwidacji szkody. Nawet w sytuacji, jeżeli sprawca był ubezpieczony w zupełnie innej firmie.

To postulat, który w Europie jest spełniany już od kilkunastu lat, a od maja jest możliwy do zrealizowania również w Polsce. W tym kontekście ważne jest, by zwiększyć świadomość klientów, dotyczącą wyboru firmy ubezpieczeniowej, bo to właśnie ona zajmie się całkowitą likwidacją szkody. Zgodnie z zasadą „pomyśl wcześniej” najlepiej wybrać tego ubezpieczyciela, który oferuje najwyższą jakość usług, bo to będzie dla klientów kluczowe w momencie kolizji – mówi Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezes zarządu Gothaer TU S.A.

Przekonanie o słuszności założenia, że wybrany ubezpieczyciel powinien pomagać w likwidacji szkody, rośnie wraz z wiekiem, czyli jak można również założyć z większym doświadczeniem w prowadzeniu samochodu. Podczas, gdy w grupie osób od 25 do 34 roku życia, 77 proc. respondentów uważa, że formalności zawsze powinny być po stronie ich ubezpieczyciela, wśród bardziej doświadczonych kierowców, powyżej 45 roku życia, odsetek ten jest wyższy i wynosi 86 proc. Również więcej mężczyzn niż kobiet oczekuje przejęcia formalności przy likwidacji szkody komunikacyjnej przez zakład ubezpieczeniowy, w którym mają wykupioną polisę OC – odpowiednio 86 proc. i 74 proc.

Oczekiwania klientów, aby formalności pozostały po stronie firmy ubezpieczeniowej, na którą się zdecydowali wybierając polisę OC, zostały spełnione w ramach rozwiązania, jakim jest Bezpośrednia Likwidacja Szkód. A w szczególności w modelu, jaki funkcjonuje w Gothaer TU S.A. Dzięki połączeniu dwóch propozycji – działającego w ramach porozumienia PIU oraz modelu cesji, z BLS mogą korzystać wszyscy klienci w sytuacji wystąpienia szkody komunikacyjnej, niezależnie od tego, w jakim zakładzie ma wykupione OC sprawca zdarzenia.

author avatar
Exact Systems

1 2

O autorze